söndag 20 september 2009

Oj, oj, oj....

Godmorgon! Här kommer den dagliga rapporten från en slagen person... Hjälp vad trött jag var igår, och det sitter i idag. Men vi hade kul! Vi startade alltså hemifrån vid 8-tiden, ca 2 timmar senare än vad vi först planerat. Körningen gick bra och vi var framme 9.10. Det var fullt med folk redan då, och bättre skulle det inte bli. Jag tog inga kort inne på varuhuset, glömde helt bort det. Vid 12-tiden tog vi en liten paus, sen fortsatte vi till strax efter kl 13. 4 timmar var vi alltså inne på Gekås, och det var mer än nog. Mot slutet hade jag lite panik, det var alldeles för mycket folk därinne och jag hade ont precis överallt. Under fötterna, i fötterna och i ryggen. Shoppingen gick bra, slutsumman var väl ungefär vad jag hade räknat med, ca 2.800 kr. Här kommer lite kort:

Dagens skörd. 4 fulla kassar.

Ulrika gjorde inte så dåligt från sig hon heller, speciellt inte som det bara var 2 veckor sedan hon var där senast...

Lite svårt att illustrera hur mycket folk det var, men ni som varit där vet att detta bara är en liten del av parkeringen.

Här är "the loot". Som ni ser är det mycket basvaror som skall inhandlas förr eller senare ändå, men lite extra blev det. Som t.ex. en brandfilt, hade ändå tänkt köpa en efter brandövningen förra veckan. Några filmer (Grey's anatomy säsong 4 och Australia t.ex.). En telefon med sladd eftersom jag ofta glömmer sätta min trådlösa på laddning. Kattmat så klart, schampo, balsam, tvål, diskmedel, julklappspapper och en jäkla massa blockljus. Tyvärr hade jag glömt inventera hur många blockljus jag hade hemma, det visade sig att jag hade ungefär lika många som jag köpte... så nu blir det lite problem med var jag skall göra av dem :)

2 smarta matlådor. Den ena är till för sallad med inbyggd gaffel och dressingburk. Den andra har 3 fack för separata matvaror och kniv och gaffel. Endast 25 kr/st!

Hittade inga stickade tjocka tröjor som var snygga, men väl 2 hoodies. Såna där lite tjockare som är så sköna. Hade först tänkt välja en av dem men det slutade med att jag tog båda. Denna kostade 119 kr.

Stället som Emma tipsade om. Inhandlandet av detta blev en lång historia... Först när jag hittade ställningen provade jag jackan och valde en L. Men de hade den inte i rött, så jag bad en ur personalen kolla om de hade en på lagret, och de hade det. Shoppade vidare och sen när vi varit ute en stund kom jag på att jag kanske ville ha något under jackan, kanske skulle jag prova en XL. Gjorde det och konstaterade att det var nog den storleken jag skulle ha. Men de hade den inte i rött, så jag bad en ur personalen kolla om de hade en på lagret, och de hade det. Shoppade vidare och kom så småningom bort till damjackorna. Där hittade jag ett ställ som var 50 kr billigare och såg ut ungefär på samma sätt. Provade en jacka och bestämde mig för att ta det stället istället. Hängde mitt röda ställ på en ställning med andra jackor. Men när jag kollat en gång till så visade det sig att damjackan inte hade nät ända ner till muddarna, utan det var nylon som man blir så svettig av. Så jag hängde tillbaka damstället och gick till ställningen där jag hängt herrstället, men det var borta. Så det var bara att traska bort till herrarnas (långt borta) och kolla. Men då fanns det inga röda i XL, så jag fick återigen be personalen kolla på lagret. De hade ett rött ställ i XL kvar. Sen släppte jag det inte ur sikte! PUH!!

Här är den andra hoodien som jag betalade 119 kr för.

Här är en gå fleecejacka jag köpte till mamma. Endast 99 kr.

I klädväg köpte jag också 2 BH:ar och ett par pyamasbyxor. De andra 2 gångerna jag har varit i Ullared i år har jag köpt ett par pyamasbyxor per gång. De är jättesköna och kostar endast 50 kr. Det fanns bara ett par kvar igår, i rätt storlek, och de var dessutom nedsatta till halva priset!!

När vi shoppat klart och lastat in allt i bilen var vi jättehungriga, men vi valde att lämna Ullared och åkte in till Varberg och åt istället. Mätta och fruktansvärt trötta satte vi sedan av hemåt. Jag packade upp alla mina saker på köksbordet för att fotografera och lyckades tappa ett stort blockljus rakt på vänster stortå. Det träffade precis nedanför nagelbandet och gjorde fruktansvärt ont. Precis som om jag inte hade tillräckligt ont i mina fötter?? Idag är tån blå... Ulrika stannade till 18.30 och sen åkte hon på festen hon skulle till. Jag stannade i soffan och var helt utslagen. Hade tänkt gå och lägga mig tidigt, men det blev inte av att jag gick och la mig förrän 23.30. Inte somnade jag på soffan heller :)

Idag skall jag inte göra någonting. En av korsordstidningarna kom i fredags, så den får bli min sysselsättning idag. Jag skall väl också försöka tömma köksbordet, det måste i alla fall göras innan onsdag då städarna kommer. Mina stackars fötter skall i alla fall få vila. I morgon blir det våtväst igen, äntligen. Fast jag är lite tveksam... det bubblar fortfarande i mitt öra. Trycket är väl mer eller mindre borta, och medicineringen slutar ikväll. Får se om jag ringer öronläkaren i morron och frågar vad han tycker.

Önskar er en skön söndag!!

5 kommentarer:

  1. Du verkar verkligen ha haft en rolig men uttröttande dag! Fina skaer du köpt!

    SvaraRadera
  2. Haha, vad komiskt det där med träningsstället du köpte! Ursäkta om jag skrattar men jag känner igen mig på något vis...

    Schyssta matlådor! Synd det är så långt att åka...

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Oh va härliga inköp, o du, oroa dig inte för ljusen, det kommer snart en mörk årstid och då bränns det ljus utav bara den....i alla fall här hemma :)
    Sätt en lykta på altanen och baksidan med, sååå fint när man går förbi och det lyser :)

    Diggar matlådorna, ska definitivt kolla in dem när vi åker dig.

    KAM

    SvaraRadera
  4. Sandra: Ja, det var kul, men jag var helt slut efteråt :) Kram

    Magermia: Jag skrattade också :) Var bor du någonstans? Norrut om jag inte minns fel...

    Katarina: Jag brukar ha minst 2 lyktor med ljus tända i vardagsrummet på kvällarna. Kan inte ha något ute för det blåser för mycket, men jag har alltid en liten pinnlampa lysande i arbetsrumsfönstret, det ser fint ut utifrån. Som en adventsljusstake året runt. Matlådorna finns där alla andra matlådor finns, inte svåra att hitta. Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för att du köpte en fleecejacka till mig, den ser jättefin ut. Ja, nu har du lite att sortera in!!

    SvaraRadera