torsdag 24 september 2009

Vi njuter av lugnet...

Godmorgon! Här är det lugnt och skönt, ingen som blir överfallen hela tiden :) Rapporterna från mamma är att Smilla trivs jättebra, men det är ju bara en tillfällig lösning. På lördag skall jag på ett eller annat sätt flytta henne från Rävlanda till Kålltorp, till förra ägarens mamma. Det blir nog buss, men det går väl det med. Cornelia är vansinnigt kelig och följer efter mig som en skugga. En helt annan katt än jag har haft de senaste 6 veckorna.

För några dagar sedan slängde jag ur mig frågan om det var någon på jobbet som ville köpa min servis från IKEA. Jag har haft en servis som heter Dinera, av stengods. Jättefin, i olika färger, men jag klarar inte skrapljudet när man hanterar tallrikarna. Kollegan A visade intresse och sa att han köper den för halva priset av vad de tar på IKEA. Så igår hämtade han alla mina tallrikar, asietter, skålar och muggar. Det är lite tomt i skåpen nu :) Han skulle åka direkt till IKEA och köpa mer, så att han hade 12 av allt (jag hade 6 av allt utom muggarna som jag hade 9 av). Först tänkte jag följa med och köpa en ny servis som han kunde tagit med i bilen och sen kört till jobbet som idag, men jag ångrade mig. Vill nog kolla runt lite och framförallt få smakråd från syster yster. Jag har 4 tallrikar jag fick när jag samlade streckkoder från Santa Maria för en herrans massa år sen, så jag klarar mig ett tag. Jag vill i alla fall ha något färgglatt i porslin. De fina tallrikarna jag fick från Ellos häromveckan funkar inte i mikron, de är ca 0,5 cm för stora för att snurra runt. Typiskt! Någon som har idé på bra porslinsservis? Är det IKEA man skall handla den på? Jag har inte så mycket pengar...

Å ingen grönsaksröra blev kokt igår heller, räknade ut att jag klarar mig till lördag, så jag kokar då istället. Orkade inte sätta igång med det igår, behövde gå till Maxi för att handla yoghurt och frukt.

Igår konstaterade jag återigen att jag är GAMMAL. Igår för 30 (!) år sedan blev jag tillsammans med min första kille. WOW. Inte för att det känns som igår, men 30 år! Kommer så väl ihåg hur det gick till när han frågade om vi kunde vara ihop, vi stod på parkeringen i Hinsholmskilen (vid en båthamn) och sålde program för båtmässan som var i hamnen bredvid, i Långedrag. Vi var båda med i sjöscouterna och vi var faktiskt tillsammans i 1,5 år.

Idag hade jag gärna gått ut och gått en morronpromenad, kände verkligen för det. Men när jag gick upp så vräkte regnet ner, och det gör det nu också. Lusten försvann i ett kick... På tisdag börjar stegtävlingen igen, så då får jag väl gå ut och gå även om det ösregnar. Hoppas det inte regnar i eftermiddag så jag kan gå en promenad efter jobbet. Jag har haft jätteont i min vänstra fot sedan i fredags, men nu börjar det bli lite bättre.

Ha en skön torsdag! I morron är det fredag igen, härligt!! Inga planer för helgen mer än att Smilla skall flyttas.

5 kommentarer:

  1. Godmorgon min sköna höna. Har ingen aning om var man handlar porslin, vet att Ica Maxi har en hel heminredningshörna, kolla där!De brukar inte vara så farligt dyra.

    Hoppas Smilla får det bra där hon hamnar, kommer sakna bilder från hennes galna upptåg :( Hoppas också ni får lite lugn i hemmet nu.

    Ha en finfin dag
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att det inte funkar med Smilla katten. Men du får leta vidare helt enkelt. =) Kolla gärna in min nya bloggdesign förresten =)

    SvaraRadera
  3. Haha, visst är första kärleken speciell, man kommer ihåg alla viktiga datum!

    Förresten, du har en utmaning att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  4. Du kan säkert hitta något på IKEA de har ju mycket att välja på till en billig penning, Skönt att du och katten trivs med hemsituationen igen!

    SvaraRadera
  5. Katarina: Så brukar min mamma säga till mig :) Kollade på Maxi, de hade en fin serie men den var helt i vitt, vill ha lite färg!
    Jag saknar hennes galna upptåg också, men inte lika mycket som jag uppskattar lugnet hemma :) Kram

    Sofia: Ja, det var synd. Avstår från att skaffa en katt till så länge Corny finns kvar. Kram

    Kicki: Ja, den var speciell :) Utmaningen har jag svarat på.

    Sandra: IKEA blir det nog, skall kanske åka dit i helgen och kolla. Corny och jag trivs, det är bara inse att vi är 2 gamla eremiter som trivs bäst själva :)

    SvaraRadera