torsdag 24 december 2009

GOD JUL

Gomorron och God Jul till alla! Här har vi varit vakna sedan kl 7 då mamma ringde och väckte oss... Schysst... Men jag har redan varit ute nu, på jakt efter vörtbröd och varmrökt lax. Nybakat vörtbröd kom jag hem med, men ingen lax... Får åka bort till Frölunda Torg och Feskarbröderna sen, de har öppet mellan 10 och 15 tror jag det var.

Igår var det fullt ös på jobbet tills vi bröt kl 14. Sedan smörgåstårta och hallontårta tillsammans med kollegorna från mitt företag och systerföretaget. Jag vann ingenting i lotteriet, men gick ändå hem med en låda mat, som vi alla fick varsinn. I den fanns rökt korv, basturökt skinka, torkad mango, 2 sorters godis, pesto, marinerad rödlök, lantpaté, laxpaté, cornichons, ost, pasta och knäcke. Mums. Gillar inte patéer, inte mamma heller, men jag hittar nog någon som vill ha dem. Hem och lämnade lådan och sedan nästa direkt ut till affären.

Vad paff jag blev när min fiskbil stängde redan kl 16. Det tycker jag var lite dålig stil och jag var inte den enda som stod där med lång näsa. Kallrökt lax hade jag ju massor i frysen, vann en hel sida på scouternas julbazar i slutet av november. Men jag ville ha varmrökt också! Och inne på Maxi var det hembakta vörtbrödet slut. Resten fick jag tag på, men katten vad den färdiga julskinkan i skivor kostade pengar!! 6 lagom tjocka skivor (ganska stora) kostade över 60 kr! Men varken mamma eller jag orkade/ville laga egen julskinka så det fick det vara värt.

Somnade som en stock på soffan vid 19 och sov en timme. Sen satt jag uppe till efter 1 och kollade på TV. 2 väcktes jag av Cornelia och flyttade till soffan. Lustigt nog förnärmar jag henne fruktansvärt mycket när jag sover på rygg i min egen säng. Försöker göra det nu för att spara mina onda axlar. Men hon gillar inte det alls, efter en stund väcker hon mig genom att stå nära mitt ansikte och skrika åt mig. Då brukar jag flytta ut till soffan, där får jag lov att ligga på rygg...

Nu har jag alltså varit ute och handlat och skall alldeles strax hoppa in i duschen. Mamma och Pixie kommer med bussen 11.40. När de installerat sig här och Cornelia är instängd i sovrummet med mat och låda så tar jag moppen och sticker och handlar lax.

Älskar Maxine. Hon formulerar sig så bra :)

Fick förresten en för tidig julklapp i går, svar på min magnetröntgen av höfterna. Inga förslitningar bara lite förhårdnader som är förstadiet. Inga restriktioner, bara fortsätta gå ner i vikt och om det inte hjälper kan man gå in med titthålskirurgi och ta bort förhårdnaderna. Så jag får göra så mycket som jag kan tills det gör ont. SKÖNT!!

Julkramar till alla!

8 kommentarer:

  1. Massor av julkramisar från oss alla.

    Jenny & Co

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dig och din mamma en riktigt God jul

    KRAM från mig och familjen

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra att det inte var några förslitningar på höften :)

    Njae, han är nog inte min fästmö :P Var nog lite trött när jag skrev det inläggget.

    GOD JUL på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. God jul på dig Lena och hoppas att ni får en skön kväll i dag.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. God Jul Lena! Hoppas du får en trevlig julledighet!

    SvaraRadera