tisdag 27 juli 2010

I did it again...

Gomorron. Gjorde det igen i natt. Sov på soffan hela natten. Med TV och dator på. Altandörren öppen. Men jag sov jättegott hela natten i nästan 8 timmar. Har ett svagt minne av att Corny försökte väcka mig, men jag är inte säker. Skulle egentligen varit och simmat nu, men jag vaknade som sagt inte förrän efter kl 7. Det blir alltså lite senare idag.

Igår efter simningen hade jag planer på att sticka och handla och sedan laga mat, men solen sken så skönt när jag kom hem. Flyttade ut på altanen och satt där i många timmar och hade det så himla bra. Det gäller att passa på när solen kommer fram. Solen visade sig inte så mycket, så det var jeans och tröja som gällde, men det regnade inte och det var lite varmt i alla fall. I flera timmar satt jag där och löste korsord på svenska och lyssnade på en vansinnigt spännande bok på engelska (Tess Gerritsen's Ice Cold). Jag tycker det är lite kul att jag inte har några problem att göra dessa två saker samtidigt. Däremot funkar det inte med en svensk talbok...

Stack i alla fall iväg och handlade allt jag behövde för att göra pannkakscrepsen. Det var rea på Maxi's klädavdelning, hade kunnat köpa massor, men kom bara hem med 2 plagg:

Denna regnjackan tvekade jag en stund över. Det var den sista som fanns, storlek L, och den går precis att stänga nu. Alltså är den för liten, men förhoppningsvis kommer jag i den snart. Jag äger ju ingen regnjacka och den kostade bara 99 kr på rea. Kunde inte motstå den.

Denna tröjan var jättego, lite tjockare luvtröja i en helt underbar grön färg. Den passar nu, storlek XL, men en sån här tröja är ju OK om den är lite stor. Jag äger inte en enda tröja som passar nu, så den fick följa med mig hem. Kostade 149 kr på rea.

När jag kom hem insåg jag att ett av äggen gått sönder och sakta rann ut i ägglådan, så jag knäckte dem alla med den gång och gjorde smeten till pannkakorna. Medans smeten svällde så gjorde jag middag, hemmagjord Ceasarsallad. Mums. Det var en jäkla massa pannkakor att steka, det tog 1 h och 20 minuter. Har bara en stekpanna, måste köpa en till så jag kan steka dubbelt. Min stekpanna är lite stor också, hade varit bra med en som var lite mindre, mer normalstorlek.

Får se om det blir något matlagning idag, det skall bli strålande sol hela dagen. Inte så varmt, 21°C, men ändå. Kanske lagar jag mat ikväll istället. Det är tjusningen med semester, man tar dagen som den kommer :)

Ha en skön dag!

4 kommentarer:

  1. Oj det var inte lite det :-) det är skönt med sol igen, man har saknat den :-) kram

    SvaraRadera
  2. Snygga kläder! Behöver också köpa en ny regnjacka - speciellt med sånt välkomnande jag fick till Sthlm i helgen!

    SvaraRadera
  3. Heja! Hit med ryssvärmen och sommaren igen!!!

    Bra jobbat med pannkakorna!

    Kati

    SvaraRadera