söndag 22 augusti 2010

Äntligen!

Gomorron! Här är det slött... fast jag vaknade strax efter 6 har jag inte kommit längre än till soffan. Nu har jag precis ätit frukost och snart skall jag gå ut och gå. Japp, ni läste rätt. Jag skall ut och gå. Igår gick jag en rask promenad på 40 min och det gick jättebra. Egentligen hade jag tänkt att ta en 20 min promenad, men jag glömde av det och fortsatte rakt fram... Visst hade jag lite ont, men det var mest som ett blåmärke som värkte, inte alls som tidigare. Det verkar som om cortisonsprutan tog! Och tur var väl det, annars hade allt lidande onsdag/torsdag varit till ingen nytta!

Det var så otroligt skönt att vara ute och gå. Jag har saknat det väldigt mycket. Tror inte jag har varit ute på en lång promenad sedan början av juli då jag tappade mina glasögon. Nu hoppas jag att jag kan fortsätta promenera medans sprutan hjälper. Fast det kanske blir så att smärtorna kommer tillbaka när sjukgymnastiken börjar, men då fick jag ju i alla fall några dagars respit :)

Annars hände inte så mycket igår. Jag löste en massa korsord, det var länge sedan jag gjorde det. Tidningen som kom i fredags skulle egentligen kommit förra fredagen, så jag har inte haft något att lösa.

Idag skall jag ut och gå igen, och kanske gå och simma. Fast jag gillar inte att simma på helgerna, så jag kanske nöjer mig med en lång promenad. Det är alldeles för mycket folk i simhallen på helgerna, och det är simskola hela dagen. Tror jag åker och simmar i morgon bitti före jobbet istället. Better not overdo it...

Idag klockan 12 drar jag en vinnare till halsbandet. Istället för att ringa någon som inte har dator (den jag hade tänkt ringa är nu också med i tävlingen...) så går jag in på random.org och drar ett nummer. Så håll ögona öppna strax efter 12!!

Ha en skön söndag!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att sprutan fungerade, och att det känns så stor skillnad på höften!

    Hoppas jag vinner för en gångs skull!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Skönt att den funkar så du kan ut o promenera igen :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Hello igen!

    Kul att du kan gå igen...

    Vann inte halsbandet..trodde inte det heller...otur i spel har gällt hela livet... men tur i kärlek.

    Igår hände inte så mycket hos Hansons heller...

    Ha det gott.... love!!

    Kati

    SvaraRadera
  4. Emma: Det gjorde du :) Skickar troligen på tisdag!

    Katarina: Ja, som jag har längtat efter detta!! Kram

    Kati: Överlevde ni sminkpartyt? :) Sen om man kan kalla min brorsa för tur i kärlek, där råder det delade meningar :) Men slit honom du med hälsan! Kram

    SvaraRadera