tisdag 31 augusti 2010

Lite stelt idag :)

Gomorron! Här är det lite stelt idag, efter terminens första våtvästpass igår kväll. Ändå sitter jag här redo för att sticka iväg och simma före jobbet... Ingen rast ingen ro :) Men oj vad skönt det var! Som tur var så var det inte den hårdaste ledaren igår kväll, så stelheten och sen träningsvärken hade kunnat vara värre. Men för att det skall bli någon morgonsimning alls, så får det bli på tisdagar och torsdagar, och så våtväst på måndags- och onsdagkvällar. Fredagar, då badet inte öppnar förrän 12, får bli vilodag. Sen förhoppningsvis simning en av dagarna på helgen. Det är i alla fall vad jag vill göra, så får vi se hur det blir.

Norea undrade i kommentarerna hur pilleraskarna jag bjöd på på Tradera såg ut. Här är den ena och den andra. Under varje bild finns en liten bild som man kan klicka på och se hur den ser ut inuti. Jag är alltså ute efter en ask med fack i, som man kan ha olika piller i.

Igår så skulle jag sitta och jobba på en pappaledig kollegas dator, i rummet bredvid mitt. Han har ett program som jag inte har, så jag passade på när han inte var på kontoret. Men efter en timmes arbetande hade jag ont precis överallt. I axeln, eftersom han hade vanlig mus (jag har en sån där pinne framför tangentbordet istället), i nacken och i ryggen (han har stol med hög rygg, min är med låg rygg). Insåg att jag inte skulle kunna sitta där utan att bli helt förstörd, så jag tänkte till lite. Jag kan ju sitta hemma och jobba mot min egen dator på jobbet, så då borde jag ju kunna sitta i mitt rum bredvid och jobba mot kollegans dator. Sagt och gjort, efter lite pill av IT-killen, så var det fixat. Smart! Nu kunde jag fortsätta jobbet på min egen dator, funkade alldeles perfekt. Tack och lov för tekniken!

Jag bara måste "sno" detta testet från svägerskan Katherina! Riktigt roligt faktiskt.

Det handlar om "Vilken historisk person är du?". Kati blev Luther, mamma (konstnär) blev Rembrandt och brorsan blev.... Lucia!! Själv blev jag Celsius som beskrivs så här:

Anders Celsius
Anders Celsius (1701-44) var en stor vetenskapsman som tog avstånd från kyrkan. Gifte sig aldrig.

Ha ha, stämmer ju ganska bra :) Vilken historisk person blir du? Gör testet och kopiera svaret i kommentarerna! Det tar inte många minuter.

Nu skall jag sluta gäspa och göra i ordning frukost och mellanmål att ta med till jobbet. Förra veckan tog jag med en liter yoghurt som jag ställde i kylen på jobbet. Men det funkade ju inte alls bra... Simmade inte mer förra veckan då jag blev sjuk. Har problem att hinna äta upp en liter yoghurt innan den blir dålig, och att då ha 2 öppna förpackningar är lite dumt. Så idag tar jag med mig en portion bara, i vad jag hoppas är en tät burk...

Ha en bra tisdag! Det skall jag ha :)

5 kommentarer:

  1. Jag blev:
    Greta Garbo (1905-90) blev med tiden en formidabel enstöring som skydde offentligheten.

    Stämmer...jag känner att jag drar mej undan..tycker inte om folksamlingar, skulle aldrig ställa mej och prata offentligt...vill inte synas...

    Kul test...

    /Lena S

    SvaraRadera
  2. Hade inga pillerburkar hemma, var nästan säker på att jag skulle ha det.

    Jag blev:
    Victoria (1819-1901), drottning av Storbritannien och Irland, var en långlivad, men föga politiskt aktiv, nationalsymbol. Uppskattade lugn och ro på sina slott.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad jag blev det vet du ju redan... Luther.

    Du tränar ju som en "blådåre"... önskar jag hade lite av din energi.

    Kram!

    Kati

    SvaraRadera
  4. Ska göra testet sedan. Men varför har du ändrat så bara de första raderna syns i feedsen, nu kan jag inte läsa din blogg på mobilen längre :(

    SvaraRadera
  5. Lena: Jag hade också kunnat bli Garbo, det hade passat mig :)

    Katarina: Ja, du är en nationalsymbol ;) Kram

    Kati: Blådåre? Det skulle jag inte säga. Men målet är att göra något varje dag (nästan). Sen att det inte blir så mycket varje gång, det är en annan sak... Kram

    Emma: Sorry. Visste inte att jag gjort den ändringen, det är ändrat nu!

    SvaraRadera