onsdag 1 september 2010

Redan september!

Gomorron! Nu låter jag som en gammal kärring, men vart fasen tog augusti vägen? Det var ju sommar alldeles nyss, och nu är det höst. I alla fall känns det så. 7°C ute nu, igår morse när jag moppade till simningen var det bara 4°C och det blev handsk-premiär. VILL INTE! Vill inte ha mörker och kyla. Vill inte ha kallt och snö. Vill helt enkelt inte! Inte för att jag tycker om när det är så där supervarmt, men någonstans mittemellan vill jag ha.

Simningen igår morse var skön. Jag har fått in en rutin nu som gör att jag inte behöver stressa ihjäl mig. Tyvärr innebär det att det bara blir 20 minuters simning, men det är ju bättre än ingenting. Simhallen öppnar 6.30, men om man har Life-kort så kommer man in i omklädningsrummet redan klockan 6.00. Vi andra som bara har årskort till simhallen släpps inte ens in förrän exakt halv. Det innebär att jag är inne i bassängen 6.32 (fuskar och har baddräkten på mig redan hemifrån). Sen kan jag simma till 6.52, det blir 600 m simning. Upp å duscha, klä på mig och borsta håret. Sen hinner jag åka förbi hemma och hänga upp badhanddukarna och hämta min frukost. Är på jobbet 7.28 ungefär. Tänk vad mycket en kvart extra hade gjort!

Efter jobbet (hade moppen kvar på jobbet) så tog jag mig en tur till Apoteket och köpte ut en kasse mediciner. Snart frikort... Eller rättare sagt, det är 96 kr kvar till frikort, men för att få det måste jag ju handla för 960 kr, så det är ju en bit bort.

Nu på morgonen skall jag iväg till sjukgymnasten för första gången, för höften. Skall bli intressant att se vad det blir för övningar. Jag är ju inte så bra på att göra hemövningar, glömmer liksom bort dem. Men jag får helt enkelt se till att skärpa mig! Det är ju bara jag som blir lidande om jag inte gör övningarna..

Ikväll är det dags för våtväst igen. Det skall bli kul! Träningsvärken har inte kommit än, men jag var lite stel under dagen igår. Lika bra att hålla igång så att träningsvärken håller sig borta!

Ha en skön onsdag!

5 kommentarer:

  1. Låter ljuvligt att simma så på morgonen. Vår pool är täck nu o det finns inget ställe som är öppet så tidigt att jag skulle kunna simma innan jobb, i alla fall inte när jag jobbar morgon, då går jag ju upp 04,45

    Såg på FB att det vara imorgon du skulle till sjukgymnasten, tur du kollade :)

    Jag undrar också var augusti tog vägen?!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Kan du inte ta med dig badkläderna till jobbet o spara en kvart där igenom? så slipper du ju åka hem emellan...

    SvaraRadera
  3. Ja du vad ska vi göra? Tyvärr är det väl bara att inse att det är höst på gång även om vi inte vill det...Här skiner solen och har gjort i två dagar, härligt, har ju regnat i en månad innan så jag är tacksam för några soliga dagar innan höstkläderna måste på!

    SvaraRadera
  4. Jag undrar också vart augusti tog vägen.. hallååå!?

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Klart du får ha med mej på min lista. Det gör mig väldigt gott i hjärtat.

    Krams

    SvaraRadera