onsdag 29 september 2010

Bara en dag till

Gomorron. I morgon skall jag gå till jobbet, men jag stannar hemma idag också. Mådde faktiskt ganska bra igår, men då sov jag i 2 omgångar på dagen. Däremellan fick jag in nästan 5 h jobb, så lite nytta gjorde jag i alla fall :) Det är ganska skönt att sitta hemma och jobba ostört, man får ju väldigt mycket gjort.

Om det är någon som är intresserad kan jag nämna att det gick alldeles utmärkt att frysa kräftsoppan. Eller rättare sagt att värma den igen. Direkt från frysen till mikron, 2 minuter på full effekt, sedan röra om ordentligt och i med de frysta räkorna och 2 minuter till. Mums. Jag rensade faktiskt ur min frys igår, och hittade saker som behövde slängas, det blev en hel bärkasse full. Tog bort alla plastpåsar, burkar och förpackningar på det som skulle slängas och dumpade allt i varmkomposten vi har i soprummet. Nu har jag lite mer koll på vad det är som finns där.

Igår kväll kom jag på något, hade ytterligare en aha-upplevelse. Tänkte att jag inte skulle glömma att skriva om det på bloggen. Vaknade i morse med insikten om att jag totalt glömt bort vad det var det handlade om... Fasen också. Kommer väl på det någongång...

Det lönar sig att klaga, skrev ju ett mail till Hemglass i fredags då glassbilen "glömde" stanna och kom 10 minuter för tidigt. Igår kom en presentcheck i brevlådan på 100 kr så på fredag blir det en låda Trollerimix (små isglasspinnar à 30 kcal/st).

, nu har jag funderat lite till på vad det var jag hade glömt, men jag kommer inte på det... Skall lägga mig ner och vila lite innan kollegorna kan sätta på min dator. Ha en skön onsdag!

5 kommentarer:

  1. Skönt med frysrensning och det lönar sig visst att klaga :) Njut av glassarna. Kramisar o krya på dig

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre, hoppas sjuk-et är över för den här gången :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att du mår bättre... lycka till på jobbet... ta det försiktigt. Hallo... det är inte första gången du får pengar tillbaka... make a business of it.

    Kati

    SvaraRadera
  4. Tack för din uppmuntrande kommentar. Självklart vet jag ju vad som är bäst för mig och så.

    Hoppas du mår gott.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Katarina: Gratis är gott :) Glassarna inhandlas i morron, så jag lär sitta här och smaska lite på kvällen :) Kram

    Emma: Det hoppas verkligen jag också. Jag vill SIMMA!!! Kram

    Kati: Brukar klaga när det är något som är fel, det lönar sig nästan alltid. Hur skall företagen annars få reda på att deras anställda (i deta fallet) begår tjänstefel (citerat killen jag snackade med på Hemglass). Kram

    Benita: Man känner sig själv bäst :) Kram

    SvaraRadera