måndag 20 september 2010

Det här är ju inte klokt!

Vad sjutton hände? Hur kunde det gå så illa? Har vi inte lärt oss någonting av historien? Kunde inte Alliansen fått 3 mandat till så att SD inte hade blivit vågmästare? Jag kan ju avslöja (fattar inte varför det skall vara sånt hysj-hysj) att jag röstade blått, så lite glad är jag i alla fall. Men SD i riksdagen? Jag la igår till ovanstående bild i min Facebook profilbild, gör du det också genom att klicka här. Jag brukar ALDRIG se valvakan, men jag såg faktiskt hela kvällen igår. Kan också ha något att göra med att jag inte orkade göra något annat, mådde skit. Men ändå...

Igår ägnade jag första halvan av dagen åt att vila. Sen släpade jag mig upp ur soffan och lagade en stor sats med Katarinas kyckling- och bacongryta. Eftersom jag inte visste på morgonen hur jag skulle må på eftermiddagen, så tog jag fram kycklingfiléer ur frysen. Hade fortfarande inte bestämt mig för om jag skulle låta pappa & Marita stanna på middag eller ej, men jag lagade maten i alla fall. Blev fullständigt slut och svettig av det så det fick bli en dusch. Sen lite mer vila innan de kom och hämtade mig vid 16-tiden. Det är mycket nära till Eklandaskolan där vi skulle rösta, men jag hade ingen kondis alls och regnet hängde i luften, så vi tog bilen. När vi gjort vår plikt åkte vi hem och jag la upp maten medans pappa & Marita satte på överdraget till min schäslongsdyna. Maten intogs och de tyckte det var mycket gott, fast Marita sa att hon inte tyckte det var för starkt så hostade hon hela tiden... hm.

Sen lagade hon några småhål i en jättemysig brun tröja jag fick av Katarina i somras, jag är själv inte så flink med nål och tråd att jag skulle vågat själv... När de åkt planterade jag mig själv i soffan igen, helt slut. Näsan började rinna ännu mer och jag avverkade paket efter paket av pappersnäsdukar och mådde apa. Senare på kvällen kom det halsonta med storm och jag har vaknat 4 ggr i natt av att jag inte har kunnat svälja. Snuvan har inte stört mig i natt då jag mer eller mindre har suttit upp och sovit i sängen (tack och lov att jag köpte en ny generator till den höj- och sänkbara sängen i somras), men det går inte att sova när man inte kan svälja. Åt en isglass klockan 3 :) Kyla hjälper bättre än värme tycker jag. Fortsatte sova lite till på soffan och vaknade nu kl 6 och tog en isglass till. Nu skall jag snart lägga mig och sova igen, är inte färdigsoven på långa vägar.

Jag hade funderingar igår på att jag skulle gå och jobba idag, men jag tror inte det skulle uppskattas där så som jag mår nu. Jag hade inte orkat heller.

Innan jag kryper ner i soffan igen vill jag dela med mig av ett inlägg på Tjuvlyssnat som jag tycker var riktigt bra:

Skola, Östersund
Ett gäng kompisar ~15 sitter och pratar om det kommande valet.
Kille : Nu kan man rösta på Ica Maxi också!
Tjej: Jaha… alltså vaddå?
Kille: Ja, men man kan rösta på Ica Maxi.
Tjej: Jaha. Men vad står de för då?

Ha en bra måndag! Gonatt :)

6 kommentarer:

  1. Jag sörjer idag, sörjer för att Svenskar idag är så okunniga och fördomsfulla.

    Igår var jag mest arg, nu är jag ledsen. Var ska detta sluta?!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, f.. också att det ska skilja tre ynka mandat från borgerlig majoritet. Det motsvarar 7.000 röster. Med så lite marginal hoppas jag att förtidsrösterna kan göra skillnad åt rätt håll.

    Annars var det bra att Reinfeldt får fortsätta styra tycker jag. Han har gjort ett bra jobb.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  3. Hahaha, rösta på ICA Maxi. Nä jag förstår inte varför det ska vara hysch hysch heller. Jag röste INTE blått och inte på SD, jag röstade på de röd/gröna.

    SvaraRadera
  4. Ja, sorgligt är det.. att så många inte visste bättre.

    Men Katarina (Soulsister).. generalisera inte! Svenskar idag är som regel inte okunniga, gör inte samma sak som Jimmmie Åkesson när han uttalar sig om invandrare..

    SvaraRadera
  5. Nej, det är inte klokt men nu gäller det att de där politikerna som trots allt fick resterande 94,3% av rösterna ser till att faktiskt ta tag i det som nu är ett faktum och kämpar och visar Sverige varför SD inte hör hemma regeringen. Kram och krya på dig

    SvaraRadera
  6. Katarina: Vi får se vart det slutar, men bra var det som sagt inte! Kram

    Pernilla: Ett nytt namn! Välkommen :) Tror tyvärr inte att poströsterna räcker... Ja, det hade varit väldigt dumt om det hade blivit regimskifte nu, när de har kommit så långt med sitt arbete. Det är alltid värst i början, så nu kan det bara bli bättre :)

    Stina: Det viktigaste är inte vad man röstar på, utan att man röstar... så länge man inte röstar SD förståss... :)

    Emma: Det är nog förstagångsväljarna som står för de mesta av SD-rösterna tror jag, samt sådana som inte har läst igenom vad de står för...

    Jenny: Så sant så! och tack, försöker vila så mycket som möjligt men jag blir ju så däckad av bara en liten förkylning... Kram

    SvaraRadera