söndag 26 september 2010

Håll nu tummarna!

Gomorron! Blev väckt av "you know who" strax före klockan 5. Kan ingen lära den katten lite hyfs och vett? Har tagit en liten nap på soffan nu, men hon väckte mig givetvis från den också... Nu behöver jag alla era tummar å tår, ni får hålla dem åt mig. Jag SKA gå till jobbet i morgon. Jag hade feber igår kväll men inte idag så förhoppningsvis var det något tillfälligt. Så jag behöver hjälp med tummar, tår och eventuella böner så att jag kan gå i morgon :)

Idag är det ändrade planer igen. Pappa kommer och börjar med altanen. Först skulle det bli på måndag, sen tisdag, men nu blir det alltså idag istället. Egentligen skulle de till bror och svägerska i Borås, men de var inte upplagda för besök så dagen blev fri. Jag skulle ju ha behövt vila en dag till, men nu blev det så här. Jag har sagt till pappa att han inte skall räkna med för mycket hjälp från mig, men allt som står på altanen måste ju flyttas och sen måste de ju ha mat också, så det blir väl inte så mycket vila... På grund av detta fick jag igår bege mig ut till K-rauta för att handla altantvätt, gummihandskar och koppling till en vattenslang. Själva slangen tar de med sig men inte kopplingen till kranen vid tvättmaskinen. Himla dåligt att vi inte har några vattenslangskopplingar ute, man måste dra slang rakt igenom lägenheten.

Innan K-rauta så hade jag varit iväg till ÖB och Delikatesshörnan. På ÖB handlade jag det vanliga; schampo, balsam, deo och annat de hade bra pris på. På Delikatesshörnan blev det 2 kg räkor, de var väldigt billiga, bara 139 kr/kg. När jag kom hem från alla mina utflykter så satte jag mig och skalade räkorna, hjälp vilket jobb det var! Såg samtidigt på Irene Huss som jag spelat in ett par söndagar, och det tog 1,5 filmer att skala alla räkorna. Jag åt givetvis så mycket jag ville ha undertiden (middag) och kvar blev 700 g skalade räkor som jag fryste in.

Nu måste jag sätta igång och röja lite, ni kan ju tänka er hur det ser ut här när jag har varit hemma en vecka. De skulle ringa innan de åker ifrån Ellös, och det gör de nog ganska snart, så jag har inte så mycket tid på mig. Ha en skön söndag, och till er som skriver bloggar ber jag om ursäkt för att jag har varit urusel på att kommentera den sista veckan, men jag har inte orkat. Förhoppningsvis finns mera ork den kommande veckan!!

Tillägg: Ovanstånde kunde jag inte publicera, mamma fick hjälpa mig. Sen såg jag att inlägget blev helt utan hårda radslut... kunde inte redigera. Allt för att jag igår installerade betaversionen av Internet Explorer 9. Nu är 8:an tillbaka och allt skall vara som vanligt!

5 kommentarer:

  1. Se till att preppa kroppen med massor av vitaminer och panodil idag så du blir kvitt bacilluskerna!
    Krya på dig vännen

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger som soulsister och slänger in en bön från mig oxå.

    Kati

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att du blir bättre snart, trist att vara sjuk så länge :-(

    Räkor är nästan godare än kräftor tycker jag men mu fuskade jag också köpte faktiskt frysta kräftor tills igår men de var faktiskt riktigt goda och med en chili aioli till att dippa i så slank de ner utan problem allihopa :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Katarina: Vi får se hur det går på jobbet idag... Hoppas allt går bra! Hoppas också du överlever din dag efter din maffedag igår. Kram

    Kati: Tack för bönen, får se om det hjälpte. Kram

    Mamma Mia: Tack!! Kram

    Jenny: Tycker också räkor är vansinnigt gott, men de kräftstjärtar jag hade i soppan var inte alls fel... Kram

    SvaraRadera