lördag 25 september 2010

Redan lördag?

Gomorron! Är det redan lördag? Hm... Blev väckt av Cornelia runt 5.30, den katten har verkligen inte koll på dag/natt... Så fort hon fått upp mig så gick hon och la sig igen. Lite fräckt tycker jag. Jag skall snart lägga mig ner i soffan igen, för jag är jättetrött.

Igår trodde jag att jag mådde bättre på morgonen, klädde till och med på mig och satte mig i arbetsrummet och löste korsord. Det känns som om jag bott i soffan de senaste dagarna, så det var skönt att få lite omväxling. När jag suttit där ett par timmar blev jag så trött. Kände mig nästan yr och huvudet var som i bomull samtidigt som jag hade ont i det. Hade känningar av mitt vänstra öra också, inte kul. Magen var också konstig. Jag har ju inte varit så hungrig i veckan, men jag tror ändå jag har fått i mig minst 3/4 av det jag skulle ha i mig. Igår var det som om magen vibrerade hela dagen och jag var vrålhungrig och darrig i knäna. Lusten att äta hade dock inte kommit tillbaka så jag fick tvinga i mig det jag åt. Spelade ingen roll vad jag åt, jag blev inte mätt mer än en halvtimme ändå. En väldigt mysko känsla, framförallt det där med att det kändes som om magen vibrerade... Hm. Hoppas både magen, örat och huvudet blir bättre idag.

Vägningen idag då? Ynka -0,3 kg, men jag har ju inte rört på mig på en vecka i stort sett. Den dagen jag hade mest steg på räknaren (dumt nog är ju detta första veckan i stegtävlingen) så var det inte ens 2.000 steg... Får se när jag åker till simhallen nästa gång, måste bli ordentligt frisk först. Lite vanlig simning kan jag säkert göra i mitten av veckan, men jag tror jag hoppar våtvästpassen nästa vecka också. Har inte tid/råd att bli sjuk igen, men först måste jag ju som sagt bli frisk innan jag kan börja fundera på motion.

Hade sett fram emot att få köpa lite mer isglass från Hemglassbilen, det enda jag tycker hjälper mot ont i halsen. Den skall komma 19.05-19.35 på fredagskvällarna och i vanliga fall brukar den signalera både 3 och 4 gånger innan den stannar precis nedanför min altan. Igår kom den 18.55, signalerade inte en enda gång och stannade inte alls. Hörde glassbilen när den krypkörde på gatan nedanför och när jag gick ut på altanen såg jag ryggen på den. Lite dålig stil tycker jag, några barn kom utrusande på gatan och de fick inte heller köpa glass. Mailade huvudkontoret och talade om vad jag tyckte om saken, får se vad de svarar. Nu har jag ingen glass att lindra det halsonta med, får handla det idag.

Jag måste också ta mig till K-rauta eller liknande och köpa altantvätt, så att pappa har när han skall göra i ordning mina altaner på tisdag. Först skulle han kommit på måndag, men han hade glömt av att han skulle ta upp den lilla båten då. De har ju nämligen en segelbåt till, en lite mindre än den de seglat jorden runt med, som ligger i Ellös (där de bor när de är hemma). Den stora står på land, alldeles nedstrippad för att få nytt teakdäck, men den lilla skall alltså upp ur vattnet på måndag. Så på tisdag kommer han också fixar lite här :)

Annars skall jag ta det lugnt i helgen och se till att bli frisk. Kondisen är på botten, blir trött av minsta lilla. Måste till jobbet på måndag, så är det bara! Håll tummarna att jag blir frisk. Ha en skön lördag i regnet!

6 kommentarer:

  1. Tycker jag låter som en bra idé att ta det lugnt! Skönt att du iaf mår lite bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du börjar må bättre! Glasstips är Piggelin, de finns i storpack på ex ICA m ganska bra pris. Mycket goda tycker jag!

    Surt dock av glassbilen, verkar som om de kört den varianten hela kvällen så det var därför de var tidiga och bara ville hem itället för att sälja!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Vad skall man säga.. nu är det synd om dig... och fd sjuksköterskan börjar bli lite orolig... krya på dig!

    Love!

    Kati

    SvaraRadera
  4. Ha en bra helg du med och nu får du allt krya på dig ordentligt. Surt att vara sjuk så länge, inte kul alls. Grattis till ditt minus också. Allt som är minus är bra!!!
    Kramen i

    SvaraRadera
  5. Jenny: Så mycket lugnt blev det inte... men jag försöker så gott jag kan! Kram

    Suzan: Tack. Litet men dock ett minus :)

    Emma: Jag älskar Piggelin! Men eftersom glassbilen skulle kommit i fredags kväll så köpte jag ingen låda när jag var på Maxi på dagen...

    Kati: Inget att vara orolig för, bara en jäkligt envis förkylning! Kram

    Inger: Japp, du har rätt, alla minus är bra minus! Kram

    SvaraRadera