tisdag 14 september 2010

Inte speciellt lockande...

Gomorron! Känner inte alls för att bege mig ut om en dryg halvtimme och åka till simhallen, men jag skall. Det regnar ute och termometern står visserligen på 14°C, men det är beckmörkt. Gillar inte hösten alls! Fast å andra sidan, vintern är värre. För att inte backa ur har jag redan packat simväskan och har baddräkten på mig under kläderna :) En rolig sak är i alla fall att jag just provade ett par gamla överdragsbyxor från Land & Lake som jag inte har kunnat ha på en vansinnig massa år (provade dem aldrig förra året) och de går att knäppa! Kan dock inte ha dem idag eftersom de är svarta och har en väldig massa katthår på sig. Krävs mycket jobb för att få bort alla håren och det hinner jag inte idag, det får bli vanliga regnbyxor.

Gårdagen gick bra, trots brist på sömn på natten. Jag ringde sjukgymnasten och bokade om torsdagens möte till nästa torsdag. Jag sa som det var; att jag slarvat med övningarna. Gör dem på kvällarna, eftersom jag får ont efteråt, och då jag har somnat på soffan 4 kvällar i rad så har det inte blivit några övningar gjorda... Han höll med om att det inte var så lockande att göra dem när man vaknar på soffan någon gång mellan 2 och 4... Slöseri med både hans och min tid att gå dit innan jag har gjort övningarna tillräckligt antal gånger.

Våtvästdags igår igen. Samma instruktör som för 2 veckor sen. Hon kör väldigt lätta pass, man blir inte ens andfådd Hade varit skönt att köra skiten ur sig själv, men samtidigt var jag lite trött så jag led inte så mycket av att det var lugnt. Det är väldigt stor skillnad på hur hårt instruktörerna kör!

Usch, nu börjar det regna ännu mer... Vill inte! Men samtidigt så vet jag hur gott det är när jag väl har simmat. Kan man inte "beama" sig dit? Vid såna här tillfällen hade det inte varit dumt med bil, men jag tror att man måste ha ett körkort först då.... eller? :)

Ha en skön tisdag!

5 kommentarer:

  1. Grattis till överdragsbrallorna! Kanon! O va duktig du är som beger dig o simmar, speciellt när det känns motigt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken seger med byxorna!! jättebra! Och ja, jag är rädd för att man måste ha körkort för att köra bil...hihi..
    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Du kämpar på. Bra jobbat. Jag skulle aldrig orka ta mig till badhuset innan jobbet...men då har jag ju två gulliganer att ta hand om innan jag kan ta mig iväg...
    Bra jobbat med brallorna, sådan är ju alltid trevligt!

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att du kom i överdragsbyxorna! Grattis! Kram

    SvaraRadera
  5. God afton!

    Helt ur fas idag...ursäkta glömde läsa din blogg... hmm... du brukar ju vara först ut....

    Kul med "brallorna"... stenduktig är du med träningen... hmmm..stenduktig = sjönker kanske då vid våtvästträningen... jag menar.... du är bara helt bäst!

    Kati

    SvaraRadera