lördag 4 september 2010

Veckovägningsdags

Gomorron! Sov ända till 8.30, men å andra sidan var jag vaken mellan 4 och 6.30... Låter det bekant? Jag vet att jag är knäpp!! :) Somnade som en stock i soffan igår, var helt slut, men vaknade en timme senare och kunde gå och lägga mig i sängen.

Idag var det dags att hoppa upp på vågen igen, -0,6 kg sen förra lördagen. Inte söndagen alltså, utan lördagen (hade ju +0,1 på lördagen och minus på söndagen, men det är lördagen som räknas). Så jag är nöjd. Nu är det bara 0,4 kg kvar till nästa delmål och ny första-siffra på vågen. Det borde jag väl klara till nästa vecka?

Mycket riktigt var jag och simmade efter jobbet igår. SÅ mycket folk. Ca 50 ungdomar på 4 banor som tränade med MASS. Ca 30 motionssimmare på 3 banor. Och uppskattningsvis 50 ungar på lek-banan. Tack och lov hade jag simpropparna på mig! Jag simmade inte mer än 30 minuter, det är lagom för mig. 800 m blev det. Nu har jag alltså varit i poolen 5 dagar i rad, och det är jag riktigt nöjd med. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall göra i helgen, tror jag nöjer mig med simning 1 av dagarna, och då i morgon. Idag känns det inte som om min kropp skulle orka... Förresten behöver jag städa, det är ju också motion :)

Istället för att städa kan jag ju sticka in på Göteborgs Fiskhamnsfestival... Fiskhamnen firar 100 år och det är stor festival där 12-17. Vädret ser ju ut att bli soligt och klart :) Åker jag så tar jag med kameran, så ni får se också :)

Tack Emma för tips om att köpa bars på nätet. Swebar är väl en bra proteinbar? Drygt 19 g protein istället för Allevo's 13 g. Hittade dem på ett ställde där de kostar 299 kr för 20 st, och handlar man för mer än 500 kr (alltså 2 lådor) så blir det fraktfritt. 14,95 kr/st är ju ett bra pris. Köpte 2 st på simhallen igår som jag har/ska testa innan jag beställer, för att se om jag tål dem. Pepparkaka tålde jag, skall testa mint-choklad idag. Det kan ju både vara för mycket socker och för mycket laktos.

Förutom städning, eventuellt besök till Fiskhamnen och lite motion så har jag inga planer i helgen. Korsord så klart :) Men inget annat. Härligt! Precis som det skall vara.

Hoppas ni får en härlig lördag!!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Gå på festivalen.. det verkar roligt! Städa imorgon ... det gör vi..

    Grattis till vikt minskningen... jag själv går ju åt andra hållet... får panik snart....

    Trevlig lördag!

    P.S du glömmer väl inte min bloggutmaning.......

    Pussar och kramar!

    SvaraRadera
  2. Grattis till dit minus! Klart du klarar nästa delmål till nästa veckovägning. Jag tror stenhårt på dig o med all den motion u nu får lär det rinna av dig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Kati: Du fixar detta, du har ju gjort det så bra tidigare. Dra med brorsan också så går det lättare. Kram

    Katarina: Hoppas det blir till nästa vecka :) Kram

    SvaraRadera
  4. åh, faktiskt så är kaffelatte-baren riktigt god ! får aldrig tag på den i hälsokosten.
    Vilken adr hittade du den för knappt 15 kr ?, billigt !
    Mvh S.

    SvaraRadera