tisdag 12 oktober 2010

Sååå trött!

Gomorron! Oj vad jag hade velat ligga kvar och sova lite till idag... Är sååå trött! Kan ha något att göra med att jag vaknade vid 2-tiden och var i stort sett klarvaken. Gick och la mig i soffan och försökte blunda och kolla på TV (som brukar fungera) men det dröjde nog tills ca 3.30 innan jag somnade. Sen ringde klockan kl 5 och det var bara att gå upp. Nu sitter jag här med baddräkt under kläderna och skall iväg och simma, fast jag egentligen både vill och skulle behöva sova en stund till...

Intresset för fruktstängerna verkar stort :) Här kommer lite mer data, ni kan läsa själva (på danska) på Castus hemsida. De kostar 15.90 kr/5 st. För att ta ett exempel innehåller jordgubbsstången följande: 96 % frukt (dadlar 75 %, russin 25 %, torkade jordgubbar 1 %), vegetabilisk olja, vatten och jordgubbsextrakt. Konsistensen är väl ungefär som dadlar och russin som man plattat ut, inte så konstigt eftersom den innehåller mycket av dem...). Hade tydligen fel om 93 % frukt, det skall vara 96 %. En stång innehåller 80 kcal. Om de inte har dem i er lokala butik, vilket verkar vara troligt med tanke på vad ICA Maxi svarade mig, maila till dem i Danmark och fråga var man kan få tag på dem i er närhet.

Våtvästen igår var bästa passet jag gått på denna terminen. Passet leddes av en tjej som heter Farah, och det enda jag kan säga som inte var bra var att hon gav instruktioner så tyst. Jag har ju simpropparna på mig och hörde inte alls vad hon sa (brukar höra de andra instruktörerna), men jag tittade på henne och kunde se hennes anvisningar istället. Jag fick faktiskt beröm av henne! Fattar inte hur hon kan komma ihåg mig dock, jag har inte haft henne denna terminen utan senast förra vintern. I alla fall sa hon att min balans hade förbättrats avsevärt. Vi hade massa balansövningar igår där man skulle stanna i en viss position i vattnet, det handlade om att spänna magmusklerna för att inte rulla över, och det klarade jag perfekt. Kul med lite beröm :) Fattar ni förresten att jag nu går in i vecka 2 av "motion varje dag"? Tisdag, torsdag och fredag simmade jag, onsdag och igår våtväst och så promenader lördag och söndag. Känns riktigt bra faktiskt! Med detta i bagaget så hade jag faktiskt kunnat hoppa över simningen idag, men det vill jag inte.

På tal om att simma, idag skall jag utsätta mig för något jag inte är bekväm med. Alls. Att visa sig i baddräkt för främlingar är väl en sak. Kan inte säga att jag tycker om det, men jag brukar ignorera känslan av att vilja gå och gömma mig. Men att visa sig i baddräkt för någon man känner, det är inte roligt! Det är ganska troligt att min f.d. chef kommer och simmar nu på morgonen samtidigt som jag. En manlig yngre sådan dessutom. Fy katten! Tror ni jag kommer att springa från omklädningsrummet ner i bassängen eller? Jag måste förresten köpa ett par svarta korta tights att ha under baddräkten. När man kör våtväst så är det inte bekvämt med en högt skuren baddräkt, den tillsammans med grenbandet skär in något fruktansvärt. Känns som om de sitter strax nedanför mandlarna :) Det blir en hel del slitande i bakdelen på baddräkten för att dra ner den och det finns nästan ingen elasticitet kvar. Jag vill inte lägga pengar på en ny baddräkt ännu, denna är inte för stor än, men ett par korta svarta tights att ha under gör nog susen. Skall se om jag hittar några sådana efter jobbet idag, ett besök på Intersport och Stadium borde väl ge utdelning?

Igår var det besöksrekord (unika besökare) här på bloggen, i alla fall sedan jag installerade den nya besöksräknaren i början av augusti i år. Jag kan inte se att jag har fått fler träffar genom googling, utan de flesta verkar ha kommit hit via en annan blogg eller direkt. Normala dagar brukar det komma hit 65-80 unika besökare per dag, igår var det 108. Om någon av er nya stannar kvar så hälsar jag er välkomna!

Nu skall jag förbereda frukost och mellanmål, som jag hämtar upp på vägen tillbaka från simningen. Corny skall ha mat också. 6.15 sticker jag hemifrån. Ute är det +2°C så jag kan väl inte säga att jag ser fram emot att gå ut och köra moppe i kylan... Varför utsätter man sig för sånt här? Dagens stora fråga... Ha en bra tisdag alla!

6 kommentarer:

  1. Grattis till rekordet :)

    De hade inte fruktstängerna på ICA Maxi där jag bor, ska kolla Coop idag. Ligger de bland frukten? Vilken avdelning ska man leta efter dem på?

    kram

    SvaraRadera
  2. Du är superduktig! Motion varje dag är ju toppen. Riktigt lika duktig är inte jag, 3-4 gg/dag blir det. Men jag försöker komma upp i 12.000 steg/dag åtminstone.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  3. 3-4 gg/vecka menar jag förstås :-)

    SvaraRadera
  4. Så duktigt du är! Beundrar dig!!

    SvaraRadera
  5. Du hur lägger man in en sån där som mäter besökarna på bloggen???
    Verkar kul att ha en sån.

    Ha en trevlig onsdag säger väl jag då för jag läser alltid bloggarna på eftermiddagen!!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Katarina: Jag vet inte var du skall leta, på Focus har de dem på ett "torg" där de presenterar nya varor. Printa fotot och ta med dig och fråga! Kram

    Pernilla: 12.000 steg är jag inte uppe i om jag inte omvandlar simning/våtväst till steg. Har inte tid att promenera mer än till och från jobbet (x 2) på vardagarna, men runt 10.000 rena steg brukar det bli i alla fall.

    Nanna: Tack *rodnar om kinden*. Det värmer!

    Inger: Klicka på någon av mina besöksräknare så kommer du till en sida där du kan lägga upp en själv. Den första mäter alla besöka, alltså även de som kommer tillbaka flera gånger om dagen. De andra mäter unika besökare. När man reggat en så får man en HTML-kod som man lägger in som en gadget. Kan vara lite knepigt, men det brukar stå hur man skall göra. Ring om du får problem. Kram

    SvaraRadera