lördag 27 november 2010

Ett bättre resultat!

Gomorron! Jag är sen med bloggen idag, men det beror på att jag redan har varit ute. Dels till jobbet, där jag satte på datorn och hämtade massa papper. Skall jobba idag, men gör det hemifrån så känns det inte riktigt lika illa att jobba på en lördag. Sen gick jag vidare till Maxi och lämnade tillbaka julstjärnan jag köpte där igår. Efter jobbet gick jag nämligen till Jula och lämnade tillbaka den jag köpte där i onsdags. Den var fellimmad och gick inte att veckla ut. Sen gick jag vidare till Maxi och köpte en nästan likadan där. Den funkade inte så bra den heller, den satt ihop med magneter och det första som hände var att en av magneterna lossnade... Det får bli den gamla vanliga julstaken i fönstret istället, jag ville ju bara förnya mig lite. Men jag har fått massa promenader i min jakt på en julstjärna :) En lång i onsdags, en lång igår och en lite halvkort idag. Skönt att vara ute och gå före frukost, men inte lika skönt att det var -10°C ute. Snorhalt var det också! Idag klarade jag mig från att stå på näsan, men det gjorde jag inte igår. En riktig praktvurpa blev det, som tur var så gjorde det bara lite ont.

Och veckans resultat på vågen? Inte lika bra som i torsdags, men ändå. -0,8 kg slutade vågen på idag. Den stod på -1 i torsdags, men med tanke på vad jag åt till lunch igår så vet jag var de där 2 hg tog vägen.... Jag var på Eklanda Krog med kollegan M och f.d. kollegan H, och jag åt faktiskt en halv pizza... Inte en vanlig pizza utan en sån där halvinbakad, så det var både mindre deg och mindre fyllning på. Så här mycket åt jag:

Eller rättare sagt, jag åt det som inte finns med på bild :) Jag bad om minimalt med ost också, så det vita ni ser på bilden är inte ost utan vitlök. Det bad jag om massor av :) Pizzasallad slank också ner. Gott var det, men jag blev lite tung i magen efteråt. Detta är definitivt inte något jag kommer att äta ofta, men det var kul att prova. Första pizzan sedan i april eller nått...

Jag är i alla fall väldigt nöjd med mina -0,8, det är ju det bästa resultatet jag har haft sedan i augusti. Här går det inte fort! Nu har ju motionen blivit lidande också eftersom jag jobbar så mycket, men en del långa promenader har jag fått in. Det verkar som om det funkar bättre med höften nu också, och jag älskar verkligen att promenera. Det är inte snack om att ta moppen till simhallen tidiga mornar när det är massa snö ute, vågar inte köra i snö om det inte är dagsljus. Framförallt inte som nu, när det är is under snön!

Här kommer 2 nytagna bilder av Cornelia, tog dem igår. Hon är bara för söt...

En närbild, visst ser hon mjuk ut? Det är hon :)

Det är inte lätt att se skärmen när det sitter en katt i vägen... Och om någon undrar över hur mycket katthår jag har hemma så kommer här en makrobild på mitt tangentbord...

Man får blåsa bort allt hår med jämna mellanrum :)

Idag skall jag alltså jobba. Lite korsord kanske det hinns med också, löste faktiskt inte ett enda förra helgen! I morgon blir det eventuellt mer jobb, beroende på hur mycket jag hinner/orkar med idag, och så blir det matlagning. Katarina undrade vad jag skulle laga, och det blir 2 favoriter i repris; kyckling- och bacongrytan som du lärde mig i somras, och thaigrytan som du tipsade mig om härom månaden. Jag lagar ofta samma mat, men varierar innehållet (grönsakerna) lite. Om ingen hade gissat det innan så är jag en vanemänniska... Är det något jag tycker om så kan jag äta det varje dag.

Ha en bra lördag i kylan!

8 kommentarer:

  1. Trist med julstjärnorna men bra att du fick lämnat tillbaka dem.
    Grattis till ditt minus :) Bra jobbat!

    Ha en fin dag trots arbete

    kramisar

    SvaraRadera
  2. Grattis till minuset!
    Vanemänniska...det är jag också :-)
    Jag köpte jättefina julstärnor på Rusta igår. 49 kr kostade dom. Måste bara byta den ena idag för den var sne. Kanske finns på nåt Rusta i närheten av dej också.
    Ha en bra dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Men å vad trist med julstjärnorna, men du hittar säkert nått som funkar.

    Grattis till ditt 0.8 minus. Jättebra verkligen!!!

    Ha en trevlig dag i vinterkylan!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Vilket företag att få tag i julstjärnor!

    Mm.. pizza, nu blev jag riktigt sugen. Men hade det varit jag hade jag struntat i allt bröd och bara ätit godsakerna i mitten, om jag visste att jag inte kunde äta allt :)

    SvaraRadera
  5. Jahaja, det är till att ha festat till det ser jag ;). Hoppas att pizzan smakade. O grattis minuset :). Känns bra, inte sant?
    Men det var ju ett himla sjå med de där julstjärnorna. Hemtex brukar ha fina också.
    Kram

    SvaraRadera
  6. vad roligt att det var minus på vågen :D grattis!
    jag åt också pizza idag, ungefär en fjärdedel av en vanlig. blir ju billigt när man kan dela med mamma :)
    men det var tredje gången jag åt pizza sedan min op.
    Mår toppen efterråt och det är gott :D får inte ont alls!

    SvaraRadera
  7. Katarina: De var verkligen dålig kvalitet på dem, så det var tur för dem att jag fick lämna tillbaka dem! Tack så mycket för grattiset :) Kram

    Lena S: Jag har Rusta på andra sidan motorvägen, men har nu gett upp tanken på julstjärna. Funkar ju bra med den gamla hederliga adventsstaken också! Kram

    Inger: Kör den gamla vanliga staken istället. 0,8 är mycket för mig så det är jag glad för! KRam

    Emma: Jag tog ju med halva hem, så hade jag bara ätit i mitten så hade jag för det första inte blivit mätt och för det andra inte fått en måltid till...

    Kati: Tack detsamma! Kram

    Imsavimsa: Pizza var faktiskt mycket godare "förr i tiden" det måste jag erkänna. Skönt, för jag var lite pizzaberoende tidigare... Kram

    JD: Jag får en konstig känsla i magen när jag ätit pizza, och så blir jag hungrig nästan direkt igen (fast jättemätt när jag väl äter). Bättre att äta vanlig mat!

    SvaraRadera