onsdag 10 november 2010

Säsongens första snöstorm

Gomorron. Klockan är jättetidigt och jag har redan duschat. Den brukar ringa 5.00 men jag ställde den på 4.30 idag... Galenskap, jag vet, men jag behöver vara på jobbet tidigt idag också, och skulle inte hunnit duscha om jag gått upp som vanligt. Jag behöver verkligen den där 1,5 h när jag oftast är helt själv, eller möjligtvis har sällskap av en annan morgontidig kollega. Under dagen går allt i ett och alla rycker och drar i en.

Inte katten lyssnade jag på mig själv igår, eller rättare sagt lydde det jag skrev... Jag skrev ju att vinterjackan och kängorna skulle på, men gick ändå till jobbet i höstskorna och höstjackan. Sen kom säsongens första snöstorm, och det var inte trevligt att gå hem på lunchen. Det blåste småspik och jag hade motvind hem. På vägen tillbaka var jag bättre klädd :) Städerskan ringde aldrig igår för ett lunchmöte, vi får se om hon ringer/kommer idag.

Vädret var så tråkigt igår kväll att jag, istället för promenad, körde 45 min Wii Fit. Jag har inte kört så mycket med den på sista tiden, eftersom nästan alla övningar handlar om benen och jag har haft för ont i min höft. Men det var kul att köra lite igår. Tog inte ut mig helt på en övning utan körde massa småövningar. Är lite rädd om axeln, som var snällare igår, men ännu inte är riktigt bra. Det är bara att gilla läget och göra det jag kan.

Emma undrade om en Roller Mouse var detsamma som en Mouse Trapper. En Mouse Trapper var föregångaren, men inbegrep en mus och en lång pinne som vilade på musens knappar. En Roller Mouse har ingen mus utan är kopplad till datorn via USB-porten. Skulle inte klara jobbet utan den.

Jag kan inte, som Emma skrev, växla mellan höger och vänster hand, eftersom min vänstra hand lägger av om jag använder den för mycket. I början hade jag en mus inkopplad också, men den tog jag bort för länge sedan. När jag som nu, har haft ont i axeln, är det suveränt att ha en Roller Mouse, jag behöver inte röra axeln alls. Det enda tråkiga är att den är så fruktansvärt dyr, att man inte har råd att ha en hemma. Den ligger på ca 2.400 kr + moms!!

Oj vad klockan går fort, dags att gå till jobbet. Idag hoppas vi på bättre väder och ingen snö. Västkusten skall inte ha snö vid den här tiden på året!! Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Kan inte varit speciellt skönt att ut o gå i bara höstkläder. Hua så kallt.
    By the way, hörde städerskan av sig idag? dåligt att inte höra av sig, tycker jag.
    O mer snö är på ingående. Kommer inatt el imorgon. Det är som du säger, vi skall INTE ha snö ännu. Men det är ju konstigt, ingen lyssnar på oss ;).
    Kram

    SvaraRadera
  2. tycker inte om sånna där data"möss" jag inte :)

    hihi, det går väl inte farligt långsamt för dig? tycker de går långsamt för mig ;P haha

    SvaraRadera
  3. Jo nog behöver man vinterkläderna nu alltid. Själv strävar jag runt i mina loafers...ja jag vet. Inte direkt smart men ja...sån är jag.
    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Imsavimsa: Vill inte ha mera snö. Hatar snön, och om vi får snö nu hur jäkla trötta kommer vi inte att vara på den i februari/mars? Blä!! Kram

    JD: Du har ju gått ner 24 kg 3 månader snabbare än jag har gått ner 21... så visst går det fortare för dig!

    Inger: Vill ha sommar och sandaler! Är det för mycket begärt? Kram

    SvaraRadera