torsdag 11 november 2010

Uppe före tuppen igen

Gomorron. Klockan är alldeles för tidigt, men jag är uppe. Inte för att jag gick och la mig tidigt och vaknade utav mig själv, nejdå. Klockan ringde så tidigt. Just nu så känns det som om det enda jag gör är jobbar och sover. Och det är ju faktiskt nästan så illa :) Men det behöver vara så ett tag nu. Torsdag idag, så helgen börjar närma sig. Skönt!!

Idag skulle ju min skärm och skrivare kommit, men jag fick meddelande igår om att skärmen var ytterligare en vecka försenad. Lite dåligt att de skickad det meddelandet samma dag som den skulle skickats från dem... Jag ringde och tjötade lite så nu kommer min och kollegans skrivare förhoppningsvis idag, i en separat sändning, utan att vi behöver betala en fraktavgift till. Lite service får de ju ha!

Städerskan ringde inte igår heller, undrar om det kommer att vara så om jag anställer henne, att hon inte kommer när hon har sagt det... Så kan jag ju inte ha det. Ringer hon inte idag så ringer jag henne i morgon och undrar vad det är som står på.

Jag behöver tips på en bra liten matberedare, som kan hacka, skära, skiva och strimla. Det sistnämnda blir nog lite svårt, skulle velat ha en maskin som kan göra tunna morotsstavar, lagom för matlagning (som tändstickor ungefär). Men jag får väl nöja mig med grovrivet eller "slantar". Kollade igår på en Bosch för ca 500 kr, men om det är någon som har en som är bra så får ni gärna dela med er. Matberedaren behöver inte kunna knåda eller vispa, utan bara det jag skrev ovan.

Igår var jag duktig och hade på mig vinterjackan och kängorna. Jäklar vad jag blev varm! Speciellt när jag gick omkring inne på Maxi efter jobbet. Några säger att det skall bli mer snö idag, men de väderlekssiter jag kollar på (yr.no och klart.se) säger regn och plusgrader. Det är svårt att klä sig rätt!

På lördag öppnar jul-Liseberg och igår roade jag mig med att kolla på bilder när hela familjen var där för exakt 10 år sedan. Här är några bilder:

Vincent var inte stor då... mycket händer på 10 år!!

Här är hela familjen, utom jag då som står bakom kameran.

Vackra ljus fanns det många. Måste försöka komma dit i år, det brukar vara så otroligt vackert. Jag var ju där förra året med Jenny, och det var nog första gången sen 2000 som jag var där "ordentligt". Vi har ju sjungit med kören där ett par år, men då hann vi inte kolla på allt det vackra.

Dags att packa ihop och göra i ordning frukost och mellis. Ha en bra torsdag!

7 kommentarer:

  1. Låter inte som det är en speciellt pålitlig städerska, i mina öron.

    Bosch är ett bra märke. Men jag rekommenderar inte att t ex hacka lök i en matberedare, eftersom den gärna blir besk då. Vill du ha så tunna strimlor så är annars en mandolin kanonbra. Jag skall köpa mig en ny nu eftersom min gamla tagit slut. Är väl inne på min tredje nu, tror jag. Köper man en som är lite dyrare så kan man ställa in bredd på strimlor o skivor oftast, o det blir jättebra :).

    Åh, ja Liserberg i julskrud är ju underbart. Vi går alltid dit den 16/12 för vi träffades där då, mannen o jag :). Så det är tradition.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Im back in busniess again, gud så skön att få vara tillbaka till verkligenheten igen o få tillgång till internet osv. :) Åhh Lisebergs jul skulle jag verkligen vilja uppleva kan ja säga.
    Gud va skönt att ha städeska, men då ska de ju vara pålitliga o så oxå.Ha en fin vecka.Kram M

    SvaraRadera
  3. Skickar en snöig hälsning från hufudstaden. Hoppas allt är bra. Har inga tips på hushållsmaskin som du är ute efter men ska höra med svärmor som är en fena på sådant.

    kram

    SvaraRadera
  4. åh vad jag vill gå på det där på liseberg alltså!!
    bor du i göteborg?

    SvaraRadera
  5. Ja den där städerskan bör ha en väldigt bra förklaring till varför hon inte ringt. Det kan alltid hända saker som gör att man får annan prio i tillvaron men man kan ju alltid ringa/smsa då att man ringer en annan dag. Skulle leta efter en annan om jag var du...men det är jag ju itne så...hihi..

    KRamen i

    SvaraRadera
  6. Imsavimsa: Nej, hon ringde inte igår heller. Skall kolla vidare. Berätta mer om hur det gick till när du och mannen träffades!! :) Kram

    Malin: Välkommen tillbaka till verkligheten! Jag har också rötter i Värmland, både mormor, morfar och farmor är födda där. Morfar bodde där de sista 30 åren innan han dog, efter att ha bott i Göteborg ett par år. Kram

    Katarina: Bra med experter i familjen, får se om hon har några bra råd till mig. Kram

    JD: Jag bor i Mölndal som ligger granne med Göteborg.

    Inger: Japp, skall leta efter en annan. Orsaken till att hon var så billig kanske var just därför... att hon inte höll avtalade tider? Kram

    SvaraRadera
  7. Va härligt o roligt att du oxå har rötter i Värmland. :) Vart i Värmland?

    SvaraRadera