torsdag 17 mars 2011

Dag 01 - Vad bjuder jag på för mat?

Jag har inte gäster så ofta, i alla fall inte gäster som "kräver" att jag lagar mat. Ofta är det familjen som blir bjudna, och då blir det vad jag har färdiglagat i frysen. Men ibland kommer det folk eller också är det kalas, och då bjuder jag gärna på tacos eller räkor. Tacos är så smart då alla kan ta vad de vill ha, och man behöver inte anpassa så mycket efter vad folk tål eller tycker om. Räkor brukar vara uppskattat som bjudmat om gästen inte är från västkusten.

Brorsan bor ju i Borås, men är som jag uppvuxen med räkor. Här en bild på honom när han hälsade på för ganska exakt ett år sedan.

3 kommentarer:

  1. Jag blev bjuden på jättegoda crepes när jag var hos dig, sen lagade vi mat ihop :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Nu har jag läst ikapp...saknat dig!

    Jaha, så fick man se gubben på bild... vet han om detta? Kändis... jag kanske skall be honom skriva en autograf på min mage?

    Ha det bra Lena..love!

    Kati

    SvaraRadera
  3. Katarina: Men crepsen kom från frysen :) Maten vi lagade tillsammans var väldigt god!! Kram

    Kati: Haha, han var snabb att se sig själv och ringde, alltid trevligt med en pratstund :) Kram

    SvaraRadera