tisdag 5 april 2011

Dag 20 - Mitt hem

Exakt detta var med i förra utmaningen också, och då svarade jag på det här med massa bilder. Vad som inte var med var en bild på min underbara, 30 m² stora altan. Här kommer en bild på den tagen utifrån:


På sommaren är det som att ha ett rum till. Cornelia och jag kan spendera hela dagen i hammocken. Extra mysigt blir det med tvätt på tork, älskar lukten av ute-torkad tvätt! Altanen är också bra när man bjuder hem folk på kalas eller grillkväll, då får massor plats. En gång bjöd jag hem ca 13 kollegor på grillfest, och det var ändå när jag bodde i den andra lägenheten (den som här på bilden ligger till vänster om min altan) och det var en 3 m² mindre yta där. Enda gången det är jobbigt med så stor altan är när den skall rengöras och oljas (eller såpas), men det är en sak som pappa hjälper mig med :)

4 kommentarer:

  1. När jag var hos dig så spöregnade det ju nästan hela tiden så vi fick inte njuta av altanen :( Men kanske i år?

    kram

    PS: chefen har inte varit på jobb så jag har ännu inte fått ok för mina semesterönskemål Ds

    SvaraRadera
  2. Hej Lena. Så fint du bor. Gillar din altan :) Kram

    SvaraRadera
  3. Katarina: Hoppas verkligen du kommer med bra väder så vi kan grilla! Kram

    Lill: Älskar min altan. Båda dörrarna står vidöppna när det är gott väder ute och lägenheten blir väldigt mycket större. Kram

    SvaraRadera
  4. DEN altanen skulle jag ge allt för att få ha. Lyllo dig alltså!! :))
    KRAM M

    SvaraRadera