lördag 2 april 2011

Grattis Jonas & Kati

Gomorron. Här vaknar man till en grå och disig lördag, men det är ju i alla fall lördag! Härligt! Idag säger jag grattis till min kära bror och svägerska Jonas och Katherina, det är nämligen 23 år idag sedan de gifte sig. Jag var bara tvungen att damma av mitt fotoalbum och scanna in en liten bild...


Oj vad unga de var... bara 21 år. Inte ens det förresten, de gifte ju sig i april och är födda i juli respektive september. 80-talet lyser igenom dock :) Fick mig ett gott skratt när jag såg resten av bilderna från bröllopet. Grattis säger jag i alla fall, och hoppas ni får minst 23 år till tillsammans!!! Stor kram till er båda.

Igår var det mycket lugnare på jobbet och jag fick en hel del gjort. Jag kände mig dassig hela dagen med ont i halsen, huvudet och örat, men 2 Alvedon tog hand om det. Idag är det bättre, så det kanske bara var trötthet och stress (hoppas!)... Det var i alla fall helt underbart att komma hem efter jobbet och bara vara.

Jag la ju upp bilder på vad jag äter igår, som en del i utmaningen. Jag fick 3 kommentarer, och de verkade tycka att jag äter för lite. Vet inte riktigt hur jag skall kunna få i mig mer, framförallt inte till frukost. Jag har svårt för att få i mig det jag äter på morgonen, trots att jag inte äter förrän jag har varit uppe 1,5 h. I mitt förra liv åt jag ingen frukost alls, utan första målet var knäckemackor på förmiddagsfikat. Däremot skulle jag kunna få i mig t.ex. en frukt direkt när jag kommer till jobbet... skall fundera på saken. Likaså mellanmålen kanske skulle kunna kompletteras, jag får testa mig fram.

Vikten idag är 2 hg mindre än förra veckan. Jag har idag bestämt mig för att inte rapportera igen förrän runt den 1 maj, jag börjar bli trött på så låga eller ej existerande resultat. Det är bara deprimerande.

Här fälls det en del hår. Tack och lov är det inte jag som står för fällandet just nu. Nedanstående bild visar mitt armstöd efter att Cornelia har gått fram och tillbaka EN gång.


Tog fram klädrullen och drog den över henne och fick mig ett gott skratt:


Hehe, det blev visst lite statiskt...

På tal om hår, jag skall ju till en salong i stan den 14 april, köpte en deal via Groupon eller Let's deal (har glömt vilken nu). Jag skall då få inpackning, klippning, färgning och slingning. Nu funderar jag allvarligt på att klippa av en hel del hår, till axellängd. Vad tror ni om det? Det är så risigt att håret nog skulle må bra av det, jag måste dock kunna sätta upp håret i tofs, så det kan inte bli hur kort som helst. Mitt hår är nästan korkskruvigt när det är nytvättat men dagen efter så är det spikrakt. Då måste jag ha det i tofs. Sen hatar jag verkligen att ha hår i nacken, så jag vet att jag kommer att tycka det är obehagligt att ha axellångt hår. Får fundera lite till. Det växer ju ut igen, så jag kanske får acceptera att det är killigt och varmt i nacken ett par månader?

Min syster och jag pratade lite löst i veckan om att hon skulle följa med mig och köpa kläder idag, men vi har inte pratat om det sedan dess. Jag skall ringa henne sedan när det blir lite senare på dagen och fråga om hon har tid för mig. Jag behöver verkligen nya kläder, kräks på dem jag har i garderoben. De är slitna och tråkiga, många av dem är lite för stora och jag har inte köpt mycket nytt sedan operationen. Jag hade ju kvar lite kläder som jag hade på vägen ner förra gången och har egentligen bara köpt en ny tröja. Det är lika tråkigt att klä på sig varje dag, även om jag hoppas att jag kommer att gå ner mer så behöver jag lite nytt för att pigga upp mig. Syrran är bra på sånt, jag är alldeles för självkritisk, jag har bett henne om hjälp. Jag har lite olika presentkort på 1.050 kr som jag tänkte jag skulle använda.

Det verkar som om jag får igenom mina semesterönskemål, har ansökt om veckorna 26, 29, 30 och 31. Katarina: ta fram almanackan och boka! Skall bli så kul att du kommer och hälsar på, hoppas nu bara du får igenom dina önskemål så att vi kan ses!!

Ha en bra lördag!

3 kommentarer:

  1. Vi ses på MSN under helgen o bokar!!!

    SvaraRadera
  2. Som du kanske läser på min blogg så handlar jag lite kläder då och då. Det är kul när man väl kommer in i det och går och kikar lite i affärerna.
    Man behöver ju inte köpa allt man ser och man kian ju bara gå omkring för att hitta insperation.

    Du kanske tycker det är roligt att handla om du bara "kommer i gång"
    Lita på ditt eget omdömme i val av kläder. Fråga i affären. Många expediter är villiga att hjälpa till och hjälper en att leta efter något som är bra. Det ger en kick att man har hittat något som som man tycker om. Lycka till. Nu skal jag gå ut co0h gå med mina stavar. Det var hur länge sedan som helst sist.
    Kramis Mamma Mi a

    SvaraRadera
  3. Tack för gtatulationen!

    Jag förstår inte alls när du säger att vi var unga... hehe.... jag tycker jag ser precis likadan ut?

    Kanske lite plattare mage... innan tre graviditeter visserligen.

    Ha det bra och hoppas du hittar massa fina kläder... för det är du värd!

    Kati

    SvaraRadera