lördag 16 april 2011

Regnig jobblördag

Gomorron. Vaknade kvart över tidigt av mig själv, kan inte ens skylla på Cornelia idag... Åt min knäckemacka (första frukosten) och ställde sedan larmet på 8. Nu har jag precis ätit andra frukosten (yoghurt, proteinpulver och fullkornsflingor).

Idag skall jag vara duktig och ställa larmet så fort jag har ätit, så att jag inte glömmer av att äta. Jag har fortfarande väldigt svårt med mattiderna på helgerna, det blir fel med tiderna helt enkelt. Jag har ju ett fast alarm på mobilen kl 20 på kvällarna, för jag måste ta min antibiotika med mat och vill inte äta för sent. Igår ringde klockan när jag pratade i telefon och jag stängde av den och glömde sedan av det. En timme senare chattade jag med en person på Facebook och han sa att han precis ätit middag. Det hade ju jag glömt! Tog genast fram maten ur frysen och satte den i mikron. Jag var inte speciellt hungrig, men på de 3 minuterna det tog att värma maten fick jag ett jäkla blodsockerfall. Jag svettas otroligt och skakar och mår illa. Att det kan gå så fort! Mindre än 3 minuter tog det. Som tur var så var ju maten nästan klar, så det var bara att äta. Besvären går tyvärr inte över med en gång utan sitter i en timme ungefär.

Idag skall jag jobba hemifrån, har med mig en hel bunt hem. Så skönt att kunna sitta hemma och jobba istället för att gå in och sitta alldeles ensam i de tysta lokalerna. Högsäsongen är i full sving och det är mycket att göra. Bra för plånboken, mindre bra för fritiden. Himla tur att jag inte har så mycket att göra på helgerna :) Det enda jag hade planerat, som fortfarande kan ske, är omorganisation av mina garderober.

Jag vet också att jag kommer att vara trött i ett par dagar nu, eftersom jag har börjat ta min allergimedicin. När Nellie levde (Cornelias dotter som dog sommaren 2009) så åt jag allergitabletter året runt. Hennes päls var så tunn och fin att jag inte tålde henne. Fördelen med det var ju att jag slapp tröttheten i början av varje vår eftersom jag aldrig slutade ta tabletterna.

Moppen står i förrådet och jag är 1.255 kr fattigare. Jäklar vad dyrt! 700 för service, 400 för däckbyte och resten för tändstift och olja. Det är svindyrt att ha moppe, försäkringen skall vi inte tala om. Jag betalar mer för endast trafikförsäkringen än många betalar för sina bilar. Mopeder är så stöldbegärliga att försäkringspremierna är skyhöga. Något annat än trafikförsäkring är inte att tala om, skulle jag lägga till stöld och brand så skulle det kosta ca 800 kr/månad. Och detta för en moppe som kostar 10.000 kr ny!

Nu skall jag vila en liten stund, sen är det dags att börja jobba. Eller ganska snart i alla fall, det är ju lördag. "Matklockan" ringer om 2 h, kanske väntar jag tills efter jag har ätit mellanmål. Måste ju kunna lata mig lite också :)

Ha en skön lördag!

4 kommentarer:

  1. Bra att du sätter klockan på ringning, min kropp säger ifrån när jag ska äta så jag har ingen chans att glömma.
    Njut lite av lördagen med
    kram

    SvaraRadera
  2. Ha en bra lördag trots att du jobbar lilla "skalman"... min klocka står idag på ständig vila.

    Kram!Kati

    SvaraRadera
  3. Jag har också klockan på ringning för att ta mina tabletter när jag ska äta, men jag glömmer ändå...suck jag blir inte klok på mig själv liksom.

    Skönt att det funkar för dig iallafall.

    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Katarina: Min kropp säger också ifrån, men alldeles för sent. Det gick bra igår i alla fall, glömde skriva det i dagens inlägg. Kram

    Kati: Tyckte klockan ringde mest hela tiden... Kram

    Inger: Funkar? Hade det funkat hade jag inte behövt klockan... Kram

    SvaraRadera