torsdag 7 april 2011

Tack för det, skatteverket :)

Gomorron. Vaknar med ett leende, för jag blev så glad igår när jag fick min deklaration från skatteverket (eller vad de heter) igår. 5.201 kr tillbaka till mig! Det hade jag inte räknat med. Nu blir jag ännu mer konfunderad... dubbelkollade just vilken skattesats jag har, och det står 31,29 på deklarationen. Kollade på lönespecen och där står det att de drar enligt tabell 31. Borde jag inte fått kvarskatt då? Var helt säker på att de drog efter tabell 32... Hm. Det är väl bara att tacka och ta emot. Jag förstår inte sånt här med siffror...

Gårdagen var lugn, bestämde mig för en vilodag. Jag hade ju simmat i måndags och gymmat i tisdags, så då kändes det OK att inte gå dit igår. Gick hem efter jobbet och hämtade moppen, åkte sedan till posten och hämtade paket. Hem igen och sen gjorde jag inte mycket vettigt. Bara njöt av att vara hemma. Marita kom förbi en stund efter att hon kört pappa till sjukhuset. Jag visade henne alla mina nya toppar och hon tyckte de var jättesnygga :) Vi kollade också på lite kort, för när jag skrev gårdagens bloggutmanings-inlägg så letade jag efter ett kort där jag satt och åt frukost i sittbrunnen, men hittade inget. Däremot hittade jag massa andra härliga kort. Måste dela med mig av detta underbara kort på Emma, Rebecca, pappa och Marita från 1996.


Emma är 4 år och Rebecca är 6 år. Jag hade seglat med pappa och Marita i ett par veckor, mönstrade på i Visby och här är vi Mem tror jag, precis där Göta Kanal börjar. Lillebror Jonas kom upp med barnen som skulle mönstra på, och jag åkte hem med honom. Tjejerna hade fått fina t-shirts av farmor och farfar, det står "Tycker du att jag är söt? Då skulle du se min farmor/farfar" på :) Förresten, vi kan inte vara i Mem, för vi hade redan slussat ett par slussar när de kom... kommer faktiskt inte ihåg var vi är....

Ibland kan man fastna i gamla kort... Jag köpte min första digitalkamera 2003 och har tyvärr inte gjort ett enda papperskort sedan dess. Jag har scannat alla papperskort bak till 1995 och önskar att jag en dag fick orken att scanna ännu mer. Grejen är det att alla kort från 1995 fram till 2003 ligger i lådor, de har inte ens kommit in i album... därför var det relativt enkelt att scanna dem. Tyvärr lär de inte komma in i album heller, för jag kommer inte ihåg när de är tagna eller vilka som är med på bilderna...

Idag skall jag åka till gymmet igen, för att köra igenom programmet jag fick i tisdags för första gången. Sen avslutar jag väl med lite simning om det inte är för mycket folk i poolen. Skall bli spännande att se hur kroppen mår efter att ha kört igenom hela programmet, hade ont i ryggen när jag kom hem i tisdags efter att bara testat lite på varje del. Det var en maskin som jag tror blir väldigt bra, fast kanske inte i början, och då sitter man med rumpan "fast" på en stol och vrider överkroppen. Jag måste stärka min nedre rygg, och den maskinen är perfekt för det.

Har ni helt glömt bort min tävling? Det är bara Katarina som är med... inte alls roligt. Flera tack! Jag skall ju dra 5 vinnare på lördag, och det blir inte lätt när det bara är en som är med. Rota nu fram ett kort med en sol eller nått på och lägg upp! Det är inte så svårt, det enda du behöver är ett facebook-konto, och det har väl de flesta?

Avslutar med ytterligare en bra Maxine:


Ha en bra torsdag!

5 kommentarer:

  1. Grattis till skatteåterbäringen :)

    Jo, jag tycker det är superkul att bara jag är med, det betyder att jag kan vinna ju ;)
    Nä, skämt åsido, se nu till att lämna in era bidrag!! Kom igen nu tjejer och killar!!!!

    På tal om Göta Kanal så deltar jag just nu i en stegtävling med jobbet och vi ska gå motsvarande sträcka och startade i förrgår vid just Mem.

    kramen

    SvaraRadera
  2. Grattis till pengarna tillbaka. Jag kan förklara för dig varför du får pengar tillbaka och vad det är för skillnad på skattetabell och procentsatsen du betalar. Om du vill alltså :)

    Lycka till med träningen, se till att du inte sliter så du skadar dig bara!

    Och vad gäller tävligen. Hade gärna tävlat men jag har ju, som du vet, inget Facebook-konto. Sorry!

    SvaraRadera
  3. Kul med skatteåterbäring, får också tillbaka men inte så mkt. men är glad för det jag får. Om det är så att du har lån och så finns det ju en orsak till varför du får tillbaka om du inte har sk. skattejämkning. Lycka till med pengarna o köp något som du har nytta av. Själv funderar jag på ett löpband....

    SvaraRadera
  4. Vad flitig du är !
    Jag skulle också behöva komma igång med träningen, har ett gymkort som jag inte utnyttjat sen i somras.
    Din blogg inspirerar mig till att fortsätta kämpa mot mina extra kilon / Rosa

    SvaraRadera