fredag 6 maj 2011

Det blev en vilodag

Gomorron. Vaknar och mår mycket bättre i kroppen än igår, då jag var fruktansvärt stel. Jag hade små funderingar om att gå till gymmet igår, men jag orkade inte, så det får bli idag istället. Tog en ordentlig vilodag och spenderade hela kvällen framför TV:n. Det blev 4 avsnitt av Biggest Loser på raken, och typiskt nog så var det sista del 1 av finalen, så nu får man vänta ända till måndag innan man ser del 2. Fast jag har fuskat och kollat på Wikipedia, så jag vet redan vem som vinner...

Idag är det äntligen fredag. Hela helgen framför mig, som vanligt utan mer avancerade planer. Härligt! Hoppas det blir lite altan-sittar-väder. Lekte med tanken att möblera om i arbetsrummet i helgen, men insåg att det var en dum helg att göra det på. Städerskan kommer på måndag, och blir jag inte klar i helgen så är det ju inte bra om hon kommer och skall försöka städa. Det får bli nästa helg, eller ännu hellre Kristi Himmelfärd/6:e juni-helgen, då jag är ledig i 5,5 dagar.

Jag måste få tipsa er om en ny dipsås:


Väldigt god! Men låt er inte luras av att det står Medium. Jag älskar stark mat, och till och med jag tycker att den är stark. Chipotlen (rökt paprika) gör den extra god. 45 kcal/100 g, så det är inte så farligt heller. Jag hittade den på Netto när jag var där i söndags, men den har inte kommit till Maxi än. Måste be dem ta in den. Igår åt jag en räksallad till middag, med denna såsen, räkor och sallad (givetvis). Mycket gott! Tyvärr är det en sån där sås som bara klarar sig 3 dagar öppnad, fast min har varit öppnad sedan i söndags och den var inte dålig. Skulle den bli dålig så känner man väl inte det pga den starka kryddningen :) Såsen finns i 2 andra smaker också: Salsa/Paprika och Smoky Sourcream. Den sista tycker jag låter god, men det är massa laktos i den så den skall jag hålla mig borta från.

Igår lekte jag vidare med min nya surfplatta. Allt funkar fint förutom att man inte kan installera flash på den (för lite minne). Det innebär att man inte kan kolla på t.ex. SVT Play eller de andra play-kanalerna. Köpte min första app, och givetvis var det ett ordspel. En gammal favorit som heter TextTwist. Tyvärr har jag inte hittat det spelet jag spelade på brorsans iPhone, det hade varit kul att kunna tävla lite med honom :) Plattan blir i alla fall perfekt att han när jag som igår har en TV-kväll. Ofta brukar jag då ta med mig den bärbara datorn ut i vardagsrummet, men det slipper jag alltså nu. Vill jag kolla mail eller se vad som händer på Facebook så gör jag det med min nya leksak.

Nej, jag tror jag skall ta och klä på mig och gå till jobbet en dryg timme tidigare. Brist på saker att göra där har jag inte! Ha en skön fredag!

6 kommentarer:

  1. Vad skulle vi gjor, vuxna kvinnor, om vi inte hade våra leksaker? Jag älskar min "ajfon" och vill inte vara utan den. Det är Mattias som spelar spel på den för det gör inte jag, jag vara srfar.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Har du sett att det blir ytterligare en säsong av Biggest Loser Sverige? Bu eller bä?

    SvaraRadera
  3. Verkar som om jag får min leksak idag, härligt. Skjutit upp besök av E. Kan nog inte slappna av med en ouppackad platta i bakhuvudet (han skulle komma 16, och det är då posten kommer)

    SvaraRadera
  4. Man ska inte behöva Flash längre för SVT Play men jag vet att vi måste stänga av någon funktion(fråga mig inte vad)på vårt PS3 för att det ska fungera. Borde säkert gå att googla fram om det är så för surfplattor.

    Det är många som går ifrån Flash just för att surfplattorna inte har det och de vill ju ha kvar sina användare!

    SvaraRadera
  5. Den där såsen/dippen måste jag leta upp. Det lät mycket gott. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera