onsdag 18 maj 2011

Efterlysning

Gomorron. Sov halva natten på soffan... det var ett tag sedan nu. Hade lite svårt att somna om i sängen sen och när jag vaknade kändes det som om jag bara sovit ungefär hälften. Ute blåser det kraftigt och möblerna åker skridskor på altanen. Man skulle kunna tro att det är höst och en riktig höststorm.

Jag undrar om någon av er kan tala om var man kan få tag på en nylonryggsäck. Ni vet en sån där som man kan vika ihop till ingenting, och som är obekväm att använda då den inte har någon "rygg" som vadderar mot det man har i. Fula brukar de vara också. Men jag skulle behöva en att ha i handväskan, som jag kan ta fram vid behov. Igår skulle jag ha med mig en bunt med ca 5 cm papper hem, men jag skulle till Maxi först. Det hade varit perfekt om jag hade haft en sådan ryggsäck att stoppa papprena i. Nu fick jag lägga dem i min axelremsväska och sedan dessutom kånka på en påse med mat. Jag var helt skev i ryggen när jag kom hem. En hopvikbar ryggsäck hade varit räddningen. Någon som vet var man kan få tag på en sån?

Egentligen hade jag tänkt att INTE jobba igår kväll, jag stängde av datorn och lämnade jobbet med den föresatsen. Halvvägs till Maxi (det är inte många meter) ringde jag till vår VD, som jag visste var kvar, och bad honom sätta på datorn. Jobbade bara 1,5 h men fick mycket gjort. Lämnade datorn på när jag stängde ner igår, så jag kan börja lite tidigare idag också. Ikväll vill jag inte jobba, då vill jag gå på våtväst. Jag hoppas verkligen den värsta rushen är över till månadsskiftet, annars kommer jag inte att kunna vara ledig i 5,5 dagar. Då blir det 1,5 dagar ledigt, jobba 1 dag och sedan 3 dagar ledigt. Egentligen spelar det ingen större roll om jag jobbar den klämfredagen eller ej, det blir ändå massa ledigt. Vi får se hur det blir. När jag kommer tillbaka till jobbet den 7 juni så jobbar jag 3 dagar, sedan är jag ledig en dag till. Då tar våran Emma studenten och det bär av till Borås på kalas. När den veckan är gjord så jobbar jag bara 3 hela veckor till, sen är det en veckas semester. Sen jobbar jag 2 veckor till och så är det ledigt 3 veckor. Mycket ledighet i framtiden alltså, det känns som om det är behövligt. Ing-Marie!! Det är väl veckorna 27, 30, 31 och 32 jag har semester? Blev plötsligt osäker...

Helgen som kommer måste jag i alla fall laga massa mat. Frysen är inte tom, men den är mest full av råvaror, inte lagad mat. Skall fundera på vad jag skall laga, men en sak blir det i alla fall, fick idén av en kollega för ett tag sedan: en mustig nötfärsgryta med buljong, fond, fisksås, färsk ingefära, vitlök, sambal och massa goda grönsaker. Mums!

Ha en bra onsdag, nu skall jag sätta igång och jobba.

3 kommentarer:

  1. Kolla på maxi bland barnkläderna/skorna, det brukar hänga sådana som ungarna har till gympapåse, alternativt på Stadiun/Intersport eller liknande.

    SvaraRadera
  2. Har du kollat på Stadium och de där sportbutikerna, där finns det ibland nylonryggsäckar. Kram

    SvaraRadera
  3. Snart ses vi .... Småland here we come... nu blir det osäkert!?! Vet du vad det skall vara för "klädkod"?

    Vila nu lite emellanåt... lite orolig.

    LOVE!

    Kati

    SvaraRadera