torsdag 16 juni 2011

Fiffig hjälp

Gomorron. Somnade tidigt igår men det hindrade mig inte från att vara uppe ett par timmar mitt i natten... Snart är det helg, då kan jag kanske sova ikapp lite. Men först skall jag överleva en förhållandevis sen kväll i morgon då det är firmafest. Somnar jag vid bordet så får de väl peta på mig så jag inte snarkar... :)

Igår släpade jag hem den tunga borren från jobbet, och sen kom Karin och Thomas med sin borr. De hade också med sig öronkåpor, och grannarna ovan med 2 småbarn var förvarnade om oljudet som skulle komma. Men Thomas han var fiffig han! Det visade sig att om man skruvar loss plattan som sitter över hålet med alla sladdarna i taket, så fanns det 2 fästen där. Där skruvade han fast plattan för takfläkten = inte ett enda hål behövde borras i taket. Det gick lätt och smidigt att sätta upp fläkten, här kommer några stilstudier.




Thomas hälsar också att ICA Fiskebäck inte bara har räkor, man kan köpa annan mat där också :) Så, nu har jag gjort lite mer reklam. Tack i alla fall för den ovärderliga hjälpen! Jag hade aldrig klarat det själv! De fick en flaska vitt vin som tack för hjälpen, jag var på bolaget på lunchen igår och inhandlade den. Var tvungen att fråga en vinkunnande kollega om hjälp då jag inte satt fötterna på bolaget på säkert 20 år... Om man säger så här, det var inte självbetjäning förra gången jag var där...

Nu skall jag bara ta mig till elaffären och köpa lampor, för det var inga medskickade. Tar det i helgen. Idag måste jag åka och fylla på mitt förråd med mineralvatten, de 48 litrarna jag köpte för ett tag sedan är slut.

I helgen skall jag kanske träffa Ulrica, som just nu befinner sig på Kärralunds camping i sin husvagn. Hon går en kurs här nere i Göteborg och skall stanna här över helgen. Först hade jag tänkt att vi skulle äta räkor, för det "brukar" vi göra när vi ses (vi har setts 2 gånger), men hon går på pulver, så det blir inget med det. Men vi kan träffas och snacka lite i alla fall.

Igår bestämde jag mig, efter mycket funderande, att INTE ha semester vecka 27. Ni kommer säkert att idiotförklara mig, men så här är det: Jag har inte ont av att ha mycket att göra, tvärtom, då trivs jag bäst. Jag blir däremot mycket stressad (och sover som en kratta) av att inte hinna med allt och av att högarna växer. Jag vet att jag inte kommer att kunna koppla av om jag vet att massa saker blir liggande. Jag jobbar ju mot 4 personer, och alla de jobbar vecka 27. Sedan blir det tillräckligt många veckor där någon av oss inte är där, när vi har våra längre semestrar. Istället tar jag ledigt på tisdagen när jag fyller år, och så har jag de andra 4 dagarna tillgodo. Antingen kan jag ta en strödag eller två de kommande 2 veckorna innan jag går på min "riktiga" semester (3 veckor), eller så sparar jag dem. Jag trivs helt enkelt bäst när jag kan jobba och få undan sakerna, men jag har varit väldigt duktig de senaste 2 veckorna och inte jobbat någon övertid. Det gör egentligen saken värre, eftersom jag inte hinner med allt. Jag har mer ont av att inte få gjort saker än att jobba för mycket. Jobbar jag för mycket blir jag bara trött, det är värre att sakerna inte blir gjorda. Svårt att förklara, men så funkar jag i alla fall.

Ha en skön torsdag!

4 kommentarer:

  1. Va skönt att den kom upp till slut!

    Ang din fråga till mig om din kollegas "punka" på skorna så borde hon lämna in dem. Har för mig att man har garanti upp till 1 år om det är fabrikationsfel. Dessutom har man köpt ett par dyra skor av det märket brukar de vara måna om att hjälpa till så man kommer tillbaka som nöjd kund. Det är min erfarenhet i alla fall. Jag är ingen lätt kvinna och har INTE punkat mina skor, varför skulle du göra det?
    Du kan alltid prova. Kan köpas billigare på nätet, men på Intersport fick jag bra hjälp att prova ut min sko. Dessutom kunde jag provgå den inne i butiken. Efter det var jag kär och såld på skorna :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du fått upp en takfläkt :) Kram

    SvaraRadera
  3. Va bra att det gick fint att sätta upp fläkten!

    Du känner dig själv bäst, varför ta semester om den inte är till någon större glädje för dig! Ta när det passar bättre.

    Jag kommer att sluta klockan 12 i morgon fredag och hoppas att jag kan förmå min make att flytta över lite slantar till mitt konto. För om så är fallet försöker jag mig på en tripp till Ullared.
    På lördag har jag inget planerat. På söndag börjar jag 10 på kursen men på eftermiddagen och kvällen är jag fri.

    Och Lena! Jag kan ta en soppa när du äter räkor. Vi får höras så vi kan bestämma vad vi ska göra.

    SvaraRadera
  4. Härligt med takfläkt!
    Vi tog upp golvfläkten från källaren, men nu i helgen ser den dessvärre inte ut att behövas...
    Längtar så efter sol och värme igen! Lättare att hålla diet tycker jag när det är sommarväder. Frukter, bär, sallader och sommarmotion som cykelturer... :)
    Ha en trevlig helg! PEPP

    SvaraRadera