söndag 26 juni 2011

Skall jag verkligen våga?

Gomorron. Vaknar för andra gången, vaknade första gången 4.30, nästan exakt på minuten samma tid som igår. Kände direkt att jag inte var färdigsoven, men hade bestämt mig för ett stort steg idag, som skulle förberedas. Alltså gjorde jag det innan jag somnade igen.

Vad är det jag skall göra? Formatera om datorn... Usch, det skrämmer mig. Jag har haft en väldans massa datorer sedan jag köpte min första 1985 (ja, jag var tidig), men jag tror bara jag har formaterat om en gång. Visst, jag har förberett för att byta dator, men då har man ju den gamla kvar och kan kopiera mer om man kommer på att man har glömt något. Men detta att medvetet radera allt, det skrämmer mig... Denna datorn, en bärbar, fyller 2 år i dagarna. Den köptes på midsommarafton 2009. Den börjar bli väldigt slö, mitt antivirusprogram kraschar upp till 10 ggr/dag trots ominstallation. Jag lämnar inte datorn många minuter utan att dra ur nätverkssladden. Vågar inte köra utan antivirusprogram och brandvägg.

När jag köpte datorn för 2 år sedan så brände jag massa recovery-CD:ar. Funkar de fortfarande eller skall jag bränna om dem? Fy fasen vad nervös jag är... Kan ni mentalt hålla mig i handen? Pretty please? Tur jag har min surfplatta så jag kan hålla kontakten med omvärlden under tiden :)

Jag tar tillbaka det där med att jag inte får träningsvärk av mina Reebok Easy Tone... jäklar vad ont jag fick i mina vader, eller snarare lite högre upp (precis där underbenen blir tjockare) igår! Har lika ont idag och kan knappt gå... kul att de verkar lite grann i alla fall, även om jag hellre hade haft träningsvärk i lår och rumpa :) Där behöver de verkligen göra nytta!!

Igår blev inte så mycket gjort, satt mest på altanen och löste korsord. Men fy vad det blåste! Gick först ut med caprijeans och t-shirt, men fick snabbt ta på mig en vindjacka. Sen byttes caprijeansen mot ett par mysbyxor, strumpor och fårskinnstofflor, och så kom en fleecetröja på under vindjackan. Det blåste så mycket att jag var tvungen att spänna fast parasollen i altanräcket. Till slut höll den på att välta ändå, så jag fällde ner den. När jag då satt i solen i stället för i skuggan så var det lite varmare, men inte mycket. Men jag hade bestämt mig för att sitta ute, och stod ut till 17-tiden.

Då gick jag in och satte igång med värsta storkoket. En rågad långpanna tacogratäng blev det (se receptfliken, Susans tacogratäng). Så gott. Hade ingen tacosås så jag tog min grönsaksröra istället, men det funkade jättebra. Det blev nog 18-20 portioner ungefär, nu skall jag bara rensa frysen och packa om i den så att allt får plats.

OK,håller ni mig i handen nu? För snart "trycker jag på knappen"... HJÄLP!

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar