söndag 8 april 2012

Mitt livs första påskbrasa

Gomorron. Nu börjar folket röra på sig här, det har varit tyst fram tills nu (vaknade för en timme sen). Nä, helt tyst har det inte varit för "någon" har snarkat. Misstänker starkt att det var min bror, men jag har inga bevis...

Gårdagen var trevlig. Först lämnade vi alltså av Cornelia hos kollegan Hanna, och där har hon haft det bra. Jag har fått bildrapporter flera gånger :) Hennes döttrar lyckades charma henne, och det var väl tur det. Vidare upp till Ellös där syrran med familj redan befann sig. Vi fikade (fast jag åt lunch) och snackade. Jag hade glömt ta med mig te (får ont i magen av svart te, så det är grönt eller rött som gäller) och de andra ville också promenera lite, så vi gick iväg. De som inte hade ont i höften (det vill säga alla utom jag) besteg Utkiken. Jag gjorde det inte.


Om ni tittar noga på toppen vid masten så ser ni 5 "pinnar", det är min galna familj. Ingen av dem vill vara med på bild, men detta måste väl vara OK...

Sen latade vi oss lite i soffan och jag fick prova Rumble för första gången på brorsans iPad. I am hooked! Hoppas det kommer till Android snart, vill ha!! Brorsan stod bakom och sa "du blir farlig du..." Men jag fick inte lov att spela med hans konto mot hans vänner, jag fick bara övningsspela...

Klockan 3 var det dags för påskmat. Då kom dessutom min "styvmoster" med man och var med, så vi var 11 runt bordet. Efter det så blev det fika hemma hos dem. Mera latande och tjötande innan det var dags för påskbrasan klockan 7. Lite väl tidigt tycker jag, då det inte var mörkt ute, men det var väl för barnens skull. Detta var mitt livs första påskbrasa. Inte har jag sett någon första maj-brasa heller. Hm.




Det blåste lite så den brann väldigt ojämnt.

Sen var det dags för mat IGEN. Räkor denna gången. Mums.

Nu skall vi snart äta frukost, och sen skall jag hjälpa pappa med lite datorproblem. Antar att vi åker hem direkt efter lunch, så vi blir inte så länge.

Himla smart det här med telefonen som hotspot, för här finns inget internet. Så smidigt. Fattar inte varför jag var tvungen att övertala mig själv att skaffa en smartphone, för nu vet jag inte hur jag skulle kunna leva utan den :)

Ha en skön påskdag!

4 kommentarer: