måndag 9 april 2012

Rapport vecka 2

Gomorron. Skönt med en dags ledigt till, så man kan vila upp sig efter släktträffen... Jag är ju inte van vid att umgås med folk 24/7, så det blir lite mycket väsen i huvudet :) Det var väldigt trevligt att träffa alla och allt funkade jättebra. Vi åkte hem efter lunch igår, och klockan var nog 2 när vi hämtade upp Cornelia. Trots att hon hade hållt Hanna vaken en stor del av natten med sitt tjötande så är hon välkommen tillbaka. I natt har hon också tjötat, så jag har sovit i omgångar. Men knepet för mig är i alla fall att gå och lägga mig på soffan när hon är för jobbig, för där ligger hon bara tyst och snäll bredvid mig. Mysko katt :)

Jaha, egentligen var det ju veckorapportering igår, men jag hade inte med mig vågen upp till Ellös. Efter vecka 2 så har jag minskat sammanlagt 3,1 kg. 0,9 kg sen förra söndagen. Helt OK tycker jag. Fortfarande inga som helst problem. Maten funkade bra på Ellös med, om jag behövde äta när de andra inte behövde det, så åt jag. Inga problem.

Min "plastmormor" Inga hjälpte mig igår att göra en omelett på äggvitor. Jag har nog aldrig gjort vanlig omelett tidigare, så det var lika bra att få hjälp av ett proffs. Där har vi en krutkärring, snart 91 år och hur pigg som helst. I vilket fall som helst så gjorde vi en omelett på 2 äggvitor, lite kvarg, lite sambal, kryddor och sen på slutet räkor. Faktiskt riktigt gott, och mycket mättande. Det var inte sista gången jag åt en sån. Det råder ju delade meningar om ifall det skall finnas någon begränsning på hur många ägg man bör äta per vecka, men oavsett det så finns det inga begränsningar på hur mycket äggvita man "får" äta. Det som inte är så bra, kolesterolet, sitter i äggulan. Äggvitan är helt ofarlig och det mest proteinrika livsmedel man överhuvudtaget kan äta. Jag äter ju en äggvita per dag i min havreklipannkaka till frukost, men mer protein skadar ju inte.

Min systers svägerska Miriam köpte ett paket med tuggummi åt mig när hon var i Afrika i maj. Förra året. Det fick jag i helgen... det har legat hos syrran sen dess...


Kaneltuggummi är bara SÅ gott! Jag åt det ofta när jag bodde i USA, men tyvärr finns det inte i Sverige. Och tyvärr är paketet snart slut... jag vill ha mer! Nu vet jag vad jag skall beställa när folk åker till USA :) Hade glömt bort kaneltuggummi helt, men det var precis lika gott nu som då.

Idag skall jag nog "roa" mig med att göra en fabriksåterställning av min telefon. Tydligen är programmet man använder för backup, Kies, mycket bättre nu, så man slipper installera om alla appar och så. Jag har nu drabbats av "sleep of death" 4 ggr på två veckor. Det drabbar tydligen Android-telefoner och det betyder att telefonen stendör, det enda som hjälper är att ta ur batteriet. Eftersom jag nyss uppdaterat till nytt operativsystem med INTE gjort en fabriksåterställning (vilket rekommenderas) så får jag göra det innan jag klagar på telefonen. Eftersom jag inte litar på att Kies sparar allt, så skall jag först skriva ner alla inställningar osv så att jag inte behöver leta upp dem igen. Lagom syssla så här en ledig måndag.

Önskar er alla en skön dag, och hoppas ni är lediga precis som jag.

4 kommentarer:

  1. Låter inte alls gott med kaneltuggummi, men bra att veta om man hittar det...finns ju massa konstigheter i våra arab/kinesaffärer här i stan.

    Grattis till viktnedgången. Bra jobbat!!! Hejja dig.

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är jättegott! Vad jag vet finns det bara i amerikanska affärer. Big Red är ett märke, men de har inget sockerfritt. Skall maila Stimorol :)

      Tack för grattiset! Hur går det för dig? Kram

      Radera
  2. Grattis till minuset från ett kyligt Skåne! //Eva

    SvaraRadera