tisdag 24 april 2012

Nu hände det igen

Gomorron. Idag får jag tacka katten för att jag är uppe. 5.48 väckte hon mig. 5 skall mobilen ringa. Stendöd. 0 % batteri kvar. Jag VET att när jag gick och la mig strax efter klockan 22 så var det 83 % batteri kvar. Hur i helvete kan den laddas ur under natten? Måste ringa dem idag. Bådar inte gott för Samsung, att jag har batteriproblem både med datorn och mobilen. Eller är det mig det är fel på?? Grr.

Det blev inget gym eller simning igår, höften höll inte för det. "Torrsimmade" lite på jobbet för att testa rörelsen, men det funkade inte. Undrar så vad det är som "poppar".... Orkar inte ringa läkaren (d.v.s. först ringa sjukförsäkringsbolaget och be om en telefontid) en gång till. Det är ju pinsamt med alla samtal...

På tal om höften så pratade jag ju med läkaren förra veckan, och han skulle skriva en remiss för mer rehab och eventuellt akupunktur. Innan de ringde från sjukförsäkringsbolaget angående remissen så pratade jag med en kollega, som haft en envis trochanterit (samma inflammation som jag har). Han blev botad av stötvågsbehandling. Det är fruktansvärt smärtsamt, jag har fått det i ryggen för ischias. Tänk er en sån där stor sak som man hackar asfalt med, fast mindre och med en rund kula i botten. Med pneumatik så bankar man på det onda området, ca 3000 stötvågor på 5 minuter. Kollegan blev botad på 3 omgångar, men han sa samtidigt att det var det mest smärtsamma han varit med om i hela sitt liv. Jag tror honom.

Så när de ringde i torsdags så frågade jag om vi kunde strunta i läkarens rekommendationer och istället prova med stötvågsbehandling, och de sa ja. Jag fick en tid bokad till kl 8 idag på en klinik i stan. Efter det så googlade jag lite och läste att man absolut inte skulle ha fått en cortisonspruta inom 1 månad från första behandlingstillfället. Jag hade som tur var fått telefonnumret till naprapaten, så jag kunde ringa och boka om (fick ju en spruta den 12 april). Så nu skall jag dit måndagen den 14 maj istället.

Ha en bra tisdag!

2 kommentarer:

  1. tur du har med batterier!! Hoppas dufår bukt på det.
    Och trist med din höft stackare.
    Önskar dig en bra dag och hopps du slipper din onda höft snart
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du snart ska kunna simma igen!
    Ha en så bra vecka du kan.
    Kram och pepp!

    SvaraRadera