tisdag 17 april 2012

Svar idag?

Gomorron. -2°C? Jag vill börja kunna åka och morronsimma! Men det gör jag INTE förrän det är minst +5°C på morgonen. Vill inte frysa ihjäl på moppen... Vänder mig om för första gången sedan det ljusnade och ser SNÖ i rabatterna!? Det här går jag inte med på! Var kan man klaga?

Igår var det i alla fall soligt, och när jag ätit min middag efter jobbet så hade jag ingen större lust att stänga in mig på ett svettigt gym. Däremot kände jag för att simma, så jag packade simväskan och tog en promenad till simhallen. Väl där så simmade jag i 25 minuter ungefär, sen tog jag en promenad hem igen. Lustigt att det skiljde på 0,2 km trots att jag gick samma väg. Att det bara tog 40 sekunder längre tid att gå hem är dock bra, då hade jag bra tempo i uppförsbacken vid Fässberg :)

Höften höll väl så där, helt smärtfritt var det inte. Det slår mig att det är i eftermiddag som läkaren skall ringa med svaret på mitt ultraljud, om jag inte är helt ute och cyklar... Spännande. Vad han än säger så måste jag lära mig att acceptera det och inte lägga massa negativ energi på att vara förbannad på min kropp som sviker mig. Det är inte så jäkla mycket jag kan göra åt det...

Igår provade jag såna här "mirakelnudlar":


Per 100 g innehåller de 5 kcal (0,4 g kolhydrater och 4 g fiber). Inget annat. De ligger i en vätska som man häller av och så sköljer man nudlarna i kallt vatten. Sen tar man och häller på kokande vatten och låter det dra någon minut. En öppnad påse (med vattnet kvar) håller en vecka i kylen. De smakar absolut ingenting, men till min såsiga köttfärssås var de jättegoda (de tar upp smaken av såsen)! Köttfärssåsen som jag inte kryddade alls mycket eftersom Vincent skulle äta av den i söndags. Så när jag skulle äta av den igår (jag har inte fryst in den än) så hällde jag på "en aningens" mycket sambal oelek... Efter jag värmt min middagsportion så fick jag spä den med kvarg... Det blev en lyxig känsla med "gräddig" köttfärssås och nudlar. Tyvärr är de dyra, 25 kr för 200 g, men jag kan köpa dem på MMSports i stan och slipper åtminstone fraktkostnaden. Sen äter jag ju inte så mycket åt gången heller :) Man behöver ju inte äta dem varje dag, men de funkar även på de dagarna då jag bara äter proteiner.

Dags att göra frukost och packa mellanmålen! Cornelia vill också ha mat... det har hon tjötat om sen vi gick upp... Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Den länken du skickade till mig med receptförslag med nudlarna använde jag mig av sist jag åt dem och det blev MKT bättre när jag wookade dem i het chili och vitlök, så nu kan jag äta upp de paketen jag har hemma. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall prova det idag, fast inte hela receptet utan bara steka i chili och vitlök. Sen skall jag äta det med räkor. Hoppas det blir gott!

      Radera
  2. Är det inte samma mirakelnudlar som här? http://www.miraclenoodle.se Det är dem jag köper på ICA Focus iaf?

    mvh
    /Jen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan samma. "Dina" innehåller 10 kcal/100 g, "mina" 5. Alltså i stort sett samma. Vad betalar du för dem? Har inte sett dem på mitt Maxi, men ser att ICA står som återförsäljare, så jag kan ju be att de tar in dem. Priset är intressant. Har precis kommit hem från en moppetur in till stan där jag köpt 4 paket. En påse med 200 g kostar 25 kr.

      Radera