fredag 4 maj 2012

Äntligen x 2

Gomorron. Fredag. Ha, känns fortfarande som onsdag, men det är bara att tacka och ta emot. Och nästa vecka har (för mig) 2,5 arbetsdagar, sedan är jag ledig 4,5 dagar! Känns som rena semestern. Vad som däremot inte känns som rena semestern är arbetet jag måste ta itu med denna helgen och/eller nästa... Dels skall massa blommor planteras (och köpas), något jag drar mig för då jag är urkass på allt som växer, men tycker de är fina att titta på. Sen MÅSTE jag skrubba min altan på framsidan med någon typ av algtvätt, för den är alldeles grön. Efter det skall den altanen och min stora altan såpas in. Jag fattar egentligen inte hur detta skall gå till, jag som knappt klarar av att använda armarna så mycket som krävs för att tömma diskmaskinen. Sist jag gjorde något med armarna, så blev jag ju halvt sjukskriven i ett par veckor. Kan man skrubba altanen med fötterna? :)

Edit. Ser nu att det är en hel arbetsvecka emellan... trodde det var nästa vecka jag var ledig.

Äntligen nr 1 är det att min mage är OK igen. Vågen pekar neråt för första gången på en vecka. Först stod jag ju still ett par dagar, sen drabbades jag av förstoppningen "from hell". Jag tror det var i söndags som vågen pekade upp 1,0 kg eller nått jämfört med förra torsdagen. Nu är det i alla fall -0,2 kg sedan dess. Puh.

Äntligen nr 2, jag fick tillbaka min älskade telefon igår. När jag gjorde en systemåterställning för ett par veckor sedan poppade alla appar bara tillbaka automatiskt. Sån lyx var det inte denna gången, antagligen eftersom jag i mellantiden hade en telefon med ett lägre operativsystem (apparna kom inte tillbaka automatiskt med de äldre operativsystemen). OK, plan B, då gick jag in på Mina appar på Play Butik, där fanns en lång lista med apparna jag hade installerat i telefonen. Men hallå! Min Galaxy fanns inte med på listan över mina "devices", bara lånetelefonen och min surfplatta. Plan C skulle alltså vara att sitta och leta efter varenda app på Play och installera. Som tur var så orkade jag inte göra det igår kväll, installerade bara ett par tre stycken. I morse när jag kollade igen så fanns min telefon med på listan och nu är alla apparna installerade.

Det var ett bra möte med psykologen igår, det är mycket att prata om. Det är en trygghet att gå dit varje vecka och eftersom det är lite turbulent här just nu så känns det extra bra. Vad som känns mindre bra är att det bara är 5 gånger kvar innan vi gör ett sommaruppehåll på 8 veckor!

Som ni kan se på räknaren (den översta) så passerar den snart 200.000 besökare. Inte klokt! Nu är det inte unika besökare, utan har man gått in flera gånger under en dag så räknas det. Men ändå! Jag känner för att ha någon typ av utlottning, men jag har ingen aning om vad jag skulle lotta ut... Idéer tack!

Jag köpte ju en deal hos en frisör via Let's Deal häromdagen. Jag tänkte att jag kunde gå och klippa mig nästa fredag när jag ledig. Jag ringde dit igår men fick då reda på att den första lediga tiden (för oss med deal) var 9 JULI!! Oops. Så jag bokade en tid den 23 juli, min första semesterdag.

Hoppas ni får en skön fredag. Vi har haft underbart väder i ett par dagar, men nu, lagom till helgen, skall det bli sämre :( Regn och kallt. Blä.

6 kommentarer:

  1. Grattis till dina 2 äntligen, fast jag räknar till 3....vågen pekar ner, maken har skött sig OCH du har fått tillbaka telefonen :)

    Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu har du skrivit från mobilen va? MAKEN? Nä tack. MAGEN är det :) Hehe. Kram

      Radera
  2. Istället för dyr algtvätt går det lika bra att använda yes. Det gjorde vi när vi tvättade huset som var fullt av alger och skit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Tål att kollas in. Tack för tipset!

      Radera
  3. Ha en bra helg! Hoppas att det inte blir dåligt väder hos dig. Hos oss packas det för fullt. Vi åker till Turkiet imorgon och det ska bli riktigt härligt med värme för här är kallare än kallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad gott med lite värme. Fast INTE gott med flygresan. Är livrädd för att flyga... Trevlig resa!!

      Radera