lördag 26 maj 2012

Vågen rörde sig!

Gomorron. 4.30 var tydligen OK att väcka mig, tyckte Cornelia. Men jag lurade henne... jag gick upp och la mig i soffan och sov en timme till. Så skönt att ligga i soffan med altandörren vidöppen. Önskar jag skulle våga sova med dörren i sovrummet öppen, men jag är för feg för det.

Magen kom äntligen igång i morse. Det krävdes kraftigt artilleri denna gången. Nu gäller det att det stannar så här... Det får bli både Inolaxol och linfrön morgon och kväll. Och så kan jag ju uppenbarligen börja äta rödlök igen :) I vilket fall som helst så "rasade" vågen 0,7 kg från igår, så det innebär ett minus på 0,5 (eftersom jag hade gått upp 0,2). Får se om jag kan få ytterligare ett minus till veckovägningen i morgon. Inte alls roligt när vågen står stilla/går upp bara för att magen krånglar, för något fel eller annorlunda har jag inte gjort. Det är bara att gilla läget och inse att jag har en väldigt känslig mage. Det lustiga är att jag alltid har trott att jag har en stålmage. Jag har inte varit magsjuk sedan jag var 6 år...

Eftermiddagen och kvällen igår spenderades på altanen. Först var det jätteskönt, men sen kom det kalla vindar. Men jag gick in och hämtade en tröja och satt kvar ett par timmar till. Idag blir det premiär för tork av tvätt utomhus. Men det skall bli regn idag, så jag får vara beredd att ta in den.

En promenad blir det idag, i Änggårdsbergen. Nu ringde min styvmor precis och hon kommer hit och fikar snart. Måste sätta sprutt. Ha en skön lördag!

6 kommentarer:

  1. Grattis till alla dina minus!! Du är duktig och har gjort ett bra arbete. Nu har jag börjat pulvra denna veckan. fungerar bäst när jag är hemma och inte kan laga mat så bra med en hand. Ha en ra dag .
    kram mamma Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Aldrig mera pulver säger jag bara. Kör Dukan istället. Du mår så mycket bättre, försakar ingenting och får mycket mera ork. Kram

      Radera
  2. Efter vad jag hört och tror så är psylliumfrön bättre än linfrön, duktig du är inte roligt med en krånglande mage, lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag har hört att det är samma, men för skoj skull skall jag köpa psyllium nästa gång... Nej, en krånglig mage är inte roligt alls...

      Radera
  3. Hej vad duktigt, jag har också gjort en gbp men gick det inte bra? Fy vad hemskt varför inte? Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gick det bra, men min kropp tyckte att 25 kg var nog. Jag sten-stannade. I 1,5 år. Men jag ville mer, så nu kör jag Dukan och det går jättebra. Men jag är ändå jättenöjd med själva open, för hade jag inte gjort den så hade jag ju haft ännu mer att gå ner! Kram

      Radera