onsdag 18 juli 2012

3 arbetsdagar kvar

Gomorron. Hade gärna stuckit iväg och simmat idag, men de har inte öppet
:( Visserligen är det alltid väldigt stressigt de mornar jag sticker iväg, men i slutänden är de värt det då det är så skönt att simma.

Idag känns allting blä. Vågen är inte snäll och andra saker gör att jag är lessen och nere. Men det är bara att bita ihop och skita i yttre påverkan och försöka gå vidare. Våg-fan vet jag inte vad den sysslar med. UPP 1,5 kg sedan i lördags och detta utan att ha fuskat det minstaste. Visserligen nytt batteri i vågen idag, men så mycket kan den ju inte visat fel? Det blir ju inget roligt resultat denna veckan. Behöver inte alls detta före mina 2 veckor borta, då skulle jag ju ha massa minus i bagaget...

Igår upptäckte jag att terminens första möte hos min psykolog är samma vecka jag är på Kreta. Det funkar ju inte så bra... Det finns ett telefonnummer man kan ringa, vilket jag ringde igår, men jag tvivlar på att någon lyssnar av det förrän den veckan börjar och alla återgår till jobbet. Jag kommer inte att få någon bekräftelse på att min avbokning gått fram... Betala lär jag få göra ändå, för det stod på lappen att alla avbokade besök debiteras. Jag fick ju betala förra terminen när jag var sjuk en gång.

Nä, det får bli en kort blogg idag, är verkligen inte på humör... Har absolut ingenting att skriva om, allt känns bara bläigt. Det är i alla fall bara 3 arbetsdagar kvar innan semestern, nått bra i alla fall.

Ha en bra onsdag!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att simma och för ett par år sen bodde jag nära en utebassäng och brukade simma på morgonen nu har jag flyttat och hinner inte till jobbet i tid om jag simmar före- det är någonting jag verkligen saknar på sommaren nuförtiden....

    Det är så jobbigt när det inte blir som det brukar på vågen, det är ingen större tröst att det händer alla förr eller senare- man deppar ihop ialla fall speciellt om man vet att man gjort allt man kunnat. Jag vet att man blir otålig när det går trögt, men du är så duktigt och har gjort ett fantastiskt jobb med din viktminskning, du ska se att du snart får din belöning av vågen...
    Kram från Flisan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade så önskat att de kunde öppna kl 6 istället för 6.30. Nu handlar allt om minuter när jag skall dit. Åka hemifrån 6.15. Inne i poolen 6.30. Simma till 6.50-6.52 upp och duscha, klä på mig, moppa hem och hänga upp allt blött och hämta dagens mellisar och frukost. Vara på jobbet exakt 7.30... Puh.

      Jag hoppas det, men upp 1,5 kg känns ju ganska deppigt... Ännu mera deppigt. Men men. Vi får se vad som händer... Kan ju inte göra mer än mitt bästa :)

      Kram

      Radera