tisdag 10 juli 2012

Nu var det dags igen...

Gomorron. Andra natten i rad med mycket oavbruten sömn, i sängen denna gången. Släckte lampan 22.10 och somnade direkt, vaknade när klockan ringde kl 5. Nästan 7 h alltså. Kollar Pollenprognos-appen på telefonen och det står Låga till medel halter av gräs. Vet inte om jag tror på det för ögonen känns som om jag inte sovit på 2 veckor... Himla kul att VETA att man är utsövd men inte känna sig utsövd...

Idag är det dags igen, efter 5 veckors uppehåll. Besök hos naprapaten för mera plågning med stötvågsterapi. Jag har ju förträngt (nästan) hur förbannat ont det gör. Men det är uppenbart att jag behöver ett antal behandlingar till. De första 4 veckorna av naprapatens semester mådde jag fin-fint och kunde gå långa promenader i bergen utan problem. Det är den sista veckan jag har haft känningar. Ibland mer, ibland mindre. Nu borde vi kunna köra 4 veckor på raken innan det är dags för vecka 3 och 4 av min semester, då jag inte finns i stan (Ellös och Kreta).

På tal om Kreta så var ju min bror och svägerska där i 2 veckor nyligen. De bodde ännu mera väster om Chania än vad jag kommer att göra. Jag hade ju tänkt att jag skulle promenera in till stan, men de sa att det nog inte var en sån bra idé. För det första är det alldeles för varmt. För det andra är vägarna smala och utan vägrenar, så det är förenat med livsfara. Bättre då att promenera på stranden där man kan svalka fötterna i vattnet, och ta bussen in till stan. Låter som en bra idé tycker jag.

Jag pratade med en väldigt trevlig tjej på Mölndalsbostäder igår, och berättade om min knepiga spis. Hoppas att någon kan komma och kolla på den snart. Misstänker att jag märker när de varit här på att klockorna blinkar, då de antagligen vill testa att jag har rätt när jag säger att huvudströmbrytaren bryter när man vrider om 2 av vreden... Det dumma i detta är att jag skulle behöva grilla mera kyckling. Gästerna lämnade mig inte med många filéer... de skall ju marineras 1 dygn och hur kul är det att ta fram dem en kväll och sedan när jag kommer hem nästa kväll upptäcka att jag inte har någon spis? Fast så kanske de inte kan göra... lämna mig helt utan spis menar jag? Ugnen och 2 av plattorna funkar ju, även om de är trötta. Tror jag tar fram ikväll för grillning i morron. Måste ju ha min kyckling!

Igår åkte jag till Lidl efter jobbet, de hade en del saker jag ville ha. Fick med mig ett sånt där formsytt lakan i satin för 90 kr (vitt, har bara brun-beiga tidigare) och så en ny pyjamas. Massa pyjamasar försvann i min rensning i helgen. Jag tog på mig den för att fotografera mig i den och skicka till mamma och visa. Blev lite förvånad när jag såg mig själv i spegeln. Var är min byst? Jag har taxöron nu för tiden, men jag trodde inte de mer eller mindre skulle vara osynliga... Och här ser man ju inte min förskräckliga övermage som står rakt ut mer eller mindre, men det beror väl på att den inte puttas upp utan jeanslinningen här... Här är i alla fall bilden:


Pyjamasen kostade i alla fall 80 kr och var skitskön!

Ni ser att jag har lagt till den totala tickern högst upp sedan några dagar? Jag blir glad av siffrorna, så de får gärna hänga med ett tag. Vågen är lite stingslig nu, trots att jag inte fuskade med ett endaste litet björnbär (eller något annat) så är det +0,5 kg sedan i söndags. Men jag är ju sån, bara att bita ihop och vänta på att det vänder.

Ha en bra tisdag! Nu är det 9 arbetsdagar kvar till semestern.

6 kommentarer:

  1. jag är full av beundran!
    46.3 kilo...
    redig kicka ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Det har tagit förbannat lång tid, men å andra sidan så gick jag ju upp ca 30 kg där i mitten som skulle gås ner igen också... Kram

      Radera
  2. Jag ser stor skillnad på dig, bra jobbat! Den där övermagen försvinner för MIN del bara med träning och det sista på kirurgisk väg för jag har SJUKT mkt hud där :(

    Jag har 10 arbetsdagar kvar för jag jobbar måndag v 30 också
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ser också stor skillnad :) Min övermage kommer nog bara att försvinna på kirurgisk väg. Den står liksom rakt ut... Har inte bara hud utan massa fett där. Undermagen hänger neråt, där är det mest hud... Kram

      Radera
  3. Jag är sjukt imponerad! Det du har gjort förtjänar om något en bragdmedalj! Du har all rätt att vara stolt över dig! Keep up the good work! Hoppas att du verkligen känner dig nöjd med dig och hur stort det du gjort är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, jag känner mig nöjd, även om jag klagar en del och är irriterad på min övermage... Det är otroligt nyttigt att se bilder på hur jag ser ut, och jämföra med hur jag såg ut. Jag vågar knappt tro att det är sant, och jag är väl inte helt övertygad om att jag kommer klara av att hålla mig nere, än mindre fortsätta ner. Men jag håller på att övertyga mig själv :)

      Radera