måndag 6 augusti 2012

Å så kom regnet

Gomorron. Näst sista morgonen här uppe på Ellös, och nu kommer det dåliga vädret. Idag skall det komma massa regn, och det började för en halvtimme sen ungefär. Jag fick sova till 7.30 då en viss madam väckte mig. Jag tog min yoghurt (halva frukosten) tillsammans med en kopp te, och sen begav jag mig ut på min morgonpromenad. Idag gick jag åt andra hållet :) Var nere på en liten avstickare men kom inte så långt då reningsverket låg ivägen...

Sen hem igen, och in till mina föräldrar för att duscha. De har mycket större och finare dusch än mormor Inga, så jag har duschat där. Jag hade fått låna en t-shirt av pappa, för jag fick lite hjärnsläpp när jag packade och hade inte med mig tillräckligt. Det här med att kunna låna kläder av pappa är helt nytt för mig, eller att kunna låna kläder av någon. Nu har han t-shirtar i storlek L, men jag tror att jag hade kunnat låna en M av Marita om det hade knipit. Och varje gång jag tar på mig ett par brallor, eller som nu shorts, som det står t.ex. 42 i så blir jag alldeles förundrad. Kan JAG verkligen ha så små kläder? Jag spenderar väldigt mycket tid med att beundra mig själv i spegeln... i alla fall om man jämför med tidigare då jag blundade när jag såg en spegel :) Jag konstaterade igår att jag har 5,5 kg kvar till Dr Dukans mål för mig. Fatta!?

I alla fall, nu öser regnet ner. Snart skall Marita och jag åka till Göksäter, Orusts Ullared.... Jag har aldrig varit där och Marita hade ändå ett ärende dit. Sen kommer några av Ingas barnbarn hit idag, med sina barn.

Igår tog jag det lugnt fram tills de kom hem vid 16-tiden. Sen var det full rulle De hade med sig hjortstek från Kristinehamn så det åt vi till middag. Jag gjorde Shiritakinudlar med vitlökskvarg till mitt kött. Maten funkar utmärkt här, men jag fuskar varje kväll med ett glas vin. Det är det värt. Mina långa promenader gör väl lite nytta hoppas jag.

Här är ett kort jag tog på min promenad i morse.


Jag älskar sjöbodar!!

Vi struntade i allsången igår, vi hörde "så bra" hemifrån. Inte alls min musikstil. Ikväll däremot spelar ett annat av Ingas barnbarn i en grupp som heter Källarestradörerna på Sjögården. Dit skall vi och lyssna, de är tydligen väldigt bra.

Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

  1. Att kunna ha st 42 är helt magiskt! Jag kan ha det i ett par jeans och ett par shorts, men jag har nog 5-6 par byxor och shorts i st 42 som jag inte kan ha än. Men snart så :) Jävligt bra jobbat av dig!

    kram, pernilla be

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det. Jag har till och med ett par avklippta jeans, som numera tjänstgör som shorts, som är i storlek 40. Helt otroligt. Och vissa plagg jag har står det M i. Hoppas du kan ha dina snart. Är bara så förbluffad över att jag har kommit så långt, att jag är så nära mina drömmars mål...

      Radera