tisdag 7 augusti 2012

Dags att åka hem

Gomorron. Idag väcktes jag av min bror... han hade visst glömt att jag inte var hemma, och att jag inte jobbade... Han hade varit på gymmet och där funkade inte någon dörr till duschen, så han ringde mig kl 6.30 för han ville komma och duscha hos mig. Nope. Inte hemma. Sen var det inte lönt att somna om. Vid 7.30 vaknade Inga till liv. Jag konstaterade att dagens promenad fick ställas in, för det ösregnade och blåste storm ute. Istället satt vi ett bra tag vid frukostbordet och löste det sista på ett jättesvårt korsord. Vi klarade det :)

Gårdagen gick i ett. Först åkte Marita och jag till Göksäter. Där fanns massor, men jag kom inte hem med så mycket. Ett par vita tights hittade jag. Och ett knivblock där man kunde sätta ner knivar i valfri storlek. Hela blocket var fyllt av något som såg ut som inkråmet i blyterspennor... massa stavar som sitter ihop i botten. Sen blev det 2 små badrumsmattor också.

När vi kom hem så hade Ingas barnbarn Jane/Elisabeth (hon har bytt namn och kallar sig själv Jane, men vi andra kallar henne fortfarande Elistabet) och hennes syster Maggie. Maggies 2 barn Noah och Minnah var också med. Noah ville träffa Cornelia, som inte alls ville vara med på noterna, så hon gömde så allra längst in i Ingas vävkammare, under en bokhylla i en korg... Jag fiskade fram henne och talade om för Noah att katten skulle sova middag, precis som lillasyster, och sen fick hon vara i fred i gästrummet. Här är lite bilder.


Jag, Minnah och Noah.


Mamma Maggie och Noah.


Moster Jane/Elisabeth och Minnah.

De lagade kycklinggryta, jag åt mina biffar, och sen åkte de vid 17-tiden. Vi latade oss en stund innan det var dags att gå bort till Sjögården där en annan "kusin" skulle spela, Richard. Han är med i ett litet band och de heter Källarestradörerna.


Här är det. Det var mysigt och vi var där ett par timmar. Sen hem och kolla lite The mentalist på DVD...

Nu skall jag sätta igång och packa. Det jag inte behöver ha med mig till Kreta lämnar jag här, så får pappa och Marita ta dem när de kör ner Cornelia om 1,5 vecka. Bussen går 15.35 och det tar "bara" 2 h hem. Det skall bli skönt att komma hem, och att få sova i morgon bitti utan att bli väckt av Cornelia. Undrar om hon kommer att köra sitt tjöt mot Inga på nätterna/mornarna. Tror inte det.

Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar