lördag 11 augusti 2012

Lite mer om resan hit

Sitter i hotellobbyn med datorn och väntar på att mamma skall se mailet jag skickade där jag bad henne sätta på Skype... Då kan jag ju lika gärna berätta lite mer om resan hit. Jag var incheckad och klar över 2 h före planet skulle gå. Det fanns inte så mycket mer att göra än att sätta sig på ett av matställena och äta. Jäklar i min lilla låda vad dyrt det var!

En toast med kyckling och sambal oelek (mycket god), en Ramlösa och en liten flaska med 18,5 cl vitt vin. Detta kostade 181 kr! Helt jäkla otroligt. Drack i alla fall vinet och kände att jag blev lite lugnare. Tog ett glas till bara för att jag var så rädd... Sen när det var dags att gå ombord så sa jag till tjejen där man visade sitt boardingcard, att jag var rädd. Hon noterade det i något datorsystem. Sen gick jag på landgången och då brast det.

Fy satan vad jag blev skakig. Men utanför ingången till planet så stod det en jättesöt manlig flygvärdinna och en kvinna som var anställd på flygplatsen. De pratade med mig en lång stund, och de hämtade kaptenen så att jag fick prata med honom också. Han såg pigg och nykter ut i alla fall :) Jag hade fått en plats i gången, på 14:e raden, men de ändrade den. Jag fick plats på 6:e raden och hade 3 säten helt för mig själv.

Själva starten blev som jag misstänkte, skakig för min del. Men så fort det planar ut så vet jag att jag är OK. Och det var jag även denna gången. Jag var törstig som f-n för jag hade hyperventilerat en hel del. Glömde bort tuggummi, och som tur var så fick jag inte lock för öronen. Sen kom de och tog upp beställningar på dricka till maten och resten av flygningen.

Maten var god, tog en bild på den, men den finns i mobilen som ligger på rummet... Efter maten så somnade jag som en stock. Jag hade ätit en halv påse bilar (sockerkoma) och druckit 2 glas vin. Gott sov jag och vaknade när vi började gå ner, av ett fruktansvärt smärtsamt lock för öronen. Det dröjde ett par minuter innan jag fick rotat fram mina tuggummin, och satan i gatan vad ont det gjorde!

Sen gick allt smidigt. Buss in till terminalen, gå på toa och sen kom bagaget. 2 söta resebyråtjejer placerade oss i olika bussar, beroende på vilka hotell vi skulle till. Jag var framme på mitt hotell, i rummet, klockan 1.30 grekisk tid (00.30 svensk tid). Då var jag så trött att jag inte kunde somna förrän efter 3...

AC:n funkade bra, även om jag hade problem med att köra igång den (not till kollegorna: det var väl för att det var en Carrier...). Så fort man öppnar terassdörren så slutar AC:n att gå, ganska smart funktion. I morgon skall jag fotografera mitt lilla rum och min tråkiga terass/balkong. ALLA andra har mysiga terasser där de kan sitta och kolla på folk och sola. Min terass ligger bakom ett buskage så jag har ingen kontakt alls där bakom :( Känns som om jag har hamnat på undantaget.

Nu svettas jag ihjäl i den varma lobbyn. Satt ute och skypade med bror och svägerska förut, men var tvungen att gå in och hämta strömkabeln då min dator (som var ny i december) bara klarar ca 10 minuter på batteri... Vi hörs i morgon, då med fler bilder. Tror jag gör denna veckans inlägg till kvällsinlägg istället, med bilder. I morgon skall jag på en guidad stadsrundtur i Chania på eftermiddagen/kvällen, så jag vet inte när jag skriver. Några korta inlägg blir det kanske under dagen. Vem vet? Ha det bra!