måndag 11 mars 2013

Kallt igen :(

Gomorron. Termometern står på -11°C, men enligt yr.no känns det som -16°C. Det blåser iskalla vindar som går in i märg och ben. Svinkallt på ren svenska. Idag skulle jag gärna stannat inne...

Gårdagen då? Klockan 10 stack jag hemifrån, mot Ung Cancer. Det blev en härlig, men kall, promenad till deras lokaler i Botaniska trädgården. 4,44 km på 57 minuter. På vägen dit så njöt jag av den ännu så länge karga, men ändå vackra, naturen.


Väl framme så fick jag sitta vid samma bord, på samma plats, med nästan samma folk, som förra gången. Lika trevligt som förra gången var det i alla fall. Jag var där mellan 11 och 14 och hann pärla 16 armband tror jag det var.


Jag knyter inte ihop dem själv, så de ligger så här tills en knytare går runt och fixar :) Den med skarpa ögon ser att armbandet tredjen uppifrån inte har slumpvisa färger... det har jag gjort till min styvmor Marita. Jag gjorde ju ett specialgjort till mig själv förra gången, men det har min syster fått. Så denna gången gjorde jag 2 specialare, ett till Marita och ett till mig. Nu har jag 3 armband på mig för jag vet inte när jag träffar Marita nästa gång. Lika bra att vara beredd. Hon får välja vilket av de 2 specialarna hon vill.

Klockan 14 kom brodern och svägerskan och hämtade mig och vi åkte hem till mig. All mat jag lagade igår plockades fram och de hamnade mer eller mindre i paltkoma... Allt var väldigt gott tyckte de, och det var ju ett väldigt bra betyg. Själv slutade jag (som oftast) att äta strax innan jag blev mätt. Jag hade dock tagit för mycket mat, så brodern skyllde sin paltkoma på mig då jag skrapade ner alla mina rester på hans tallrik. Då var han ju tvungen att äta dem med :)

Vi stack iväg alla tre på ett litet besök och jag var väl hemma igen vid 16.30. Skönt med så mycket söndag kvar. Lite korsord, lite TV och sen var det dags att sova. Även i natt testade jag en sömntablett. Jag skall vara försiktig med dem, de är vanebildande, men jag ville se hur jag sov på dem en vanlig jobbnatt. D.v.s. somna vid 22 och vakna vid 5, precis som vanligt. Jag sov som en stock. Vaknade inte en enda gång och är inte speciellt trött nu heller (= ingen baksmälla). Skönt att veta. Dock skall jag få testa ett par av mammas sömnpiller också, de är INTE vanebildande. Hoppas de funkar för då kör jag hellre med dem.

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar