lördag 16 mars 2013

Promenaddags

Gomorron. Vad är sovmorgon? Är det att bli väckt 5.25 en lördag? Det blir ju hela 25 minuter mer sömn än en vardag. Bilden jag la upp igår, "It's never too early to feed the cat" stämde idag. Fasen vad hon tjötade... Nu sover hon i min säng...

Gårdagen var OK. Bestämde mig tidigt för att jag ville ha räkor. Antingen färska eller såna jag fryst själv. Kollegan I-M och jag var på Delikatesshörnan och åt deras delikata skaldjurssallad till lunch, men de tog 229 kr för räkorna. Vännerna Thomas och Karin tog 179 kr, men det är också mycket tycker jag. Så jag tog fram 3 hg av de jag hade i frysen och de tinade fort. Mumsigt var det i alla fall. Det var lustigt att se Cornelia när jag tog fram de frysta räkorna. Jag var i köket och hon satt på soffan, 10 m därifrån. Hon sniffade i luften och kunde inte riktigt bestämma sig för varifrån lukten kom. Sen när jag skulle äta dem så klagade hon bara lite grann. Hade det däremot varit färska räkor hade jag fått äta till hennes serenad, jäkla katt till att kunna skilja på frysta och färska räkor...

Nu skall jag alldeles strax bege mig ut på en långpromenad i Änggårdsbergen/Botaniska. Det blir nog skönt promenadväder, det är bara -1,5°C ute och solen tittar fram lite lätt. Resten av dagen har jag inga planer. I morgon blir det en tur till Ellös. Trodde jag hade en förkylning på G igår, vilket hade varit en katastrof, men den kom av sig. Hade nästan ingen röst under hela dagen, men som sagt, det försvann. Tack och lov för det.

Här är en bild jag tog igår morse. Ibland är Cornelia extra klängig och då får man inget gjort när man skall kånka på henne. Ibland accepterar hon att ligga i min morronrock, då har jag i alla fall en hand ledig.


Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar