fredag 19 april 2013

After work ikväll

Gomorron. Ett snabbt litet inlägg innan jag sticker iväg och simmar. Klockan är visserligen "bara" 5.20, men innan 6.15 skall jag hinna klä på mig, förbereda frukost (som jag äter på jobbet), göra i ordning 2 mellisar, ge katten mat och packa simväskan. Hade jag varit smart hade jag förberett mycket av detta igår, men det blir aldrig av att jag gör det...

Ikväll skall jag på After work, men inte med några kollegor. En av mina gamla klasskamrater från grundskolan, Johan, spelar i ett band. Vi är några som skall lyssna på honom ikväll.
Vad jag vet är det 6 st från gamla klassen (förutom jag) som kommer. Det skall bli kul. Ser att det står 19.00 ovan, men det är 18.00... Nu är bara den stora frågan om jag skall ta moppen eller bussen/spårvagnen. Jag har hela tiden varit helt inställd på att ta moppen, då kommunikationerna hit är urusla på kvällar och helger (stället ligger i närheten av ingången till Botaniska trädgården, så det är inte så långt bort). Men igår kollade jag i reseplaneraren och det går faktiskt att ta sig hem på bara 23 minuter mellan kl 22 och midnatt. Kanske jag skall ta bussen och spårvagnen ändå? Då kan jag ta ett glas vin. Eller också gör jag inte det...

I helgen skall jag laga lite mat och så skall jag iväg och pärla på söndag. Jag tog ju med mig hemarbete hem förra gången jag var där, och har pärlat på ganska bra här hemma. Men bara fram till förra söndagen, då tog snörena jag trär pärlorna på slut :( Men jag har i alla fall fixat 79 st armband. Känns som ett bra hemarbete. Jag skall ta med mig mer hem igen.

I onsdags var jag och kollegan och tränade, första gången på nästan 2 månader (vi var där senast den 20 februari). Igår hade vi träningsvärk, kan man milt säga. Jag behövde nästan en rullstol inne på gymmet, för de första 3 maskinerna var rena döden för mina lårmuskler. Men jag känner även av överarmsmusklerna. Jag gillar träningsvärk, det är "gott-ont" och det känns faktiskt skönt när man vet att man gjort något bra.

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar