lördag 20 april 2013

En rolig kväll och Instagram

Gomorron. Oj vad jag inte har någon röst idag... Det blev lite väl mycket skrikande för min hals igår kväll :) Konstaterade just att jag var glad för att jag dessutom slapp "slåss" med cigarettrök, som man fick för ett antal år sedan. Det gillar inte min hals. Jag hade i alla fall väldigt trevligt! Vi var 6 gamla klasskamrater från grundskolan som var och lyssnade på en sjunde, som spelade i sitt band PRIME.


Det är Johan som är längst till höger. Bandet var jättebra och vi hade det väldigt trevligt. Det enda jag inte gillade var att de spelade så förbannat högt! Ni ser hur nära vi satt, min tinnitus är inte nådig idag... Jag börjar visst bli gammal... Jag funderade under dagen om jag skulle moppa dit eller ta bussen, bussen vann. När vi skulle hem så fick jag skjuts ända fram till dörren (nästan) så jag slapp bussen ändå :) Tack Annika, Camilla, Christian, Charlotte och Bodil med respektive för en mycket trevlig kväll! Och tack Johan för underhållningen! Vi konstaterade alla under kvällen att det är en otrolig känsla att vi faktiskt trivs så bra i varandras sällskap. Det känns som om vi sågs igår, att vi verkligen känner varandra. Men de flesta av oss har gått tillsammans i 9 år, då lär man väl känna varandra...

Igår gick jag med i Instagram. Jag har länge sagt att jag inte skulle göra det, men så föll jag för det ändå. Jag heter zitalena där, ifall någon är intresserad, men jag har spärrat min profil så man får ansöka om att följa mig. Jag vet inte hur jag skall göra med "folk jag inte känner" än, har inte råkat ut för det... Folk jag känner mer eller mindre väl från Facebook godkänner jag direkt, men om det kommer en som jag inte vet vem det är så vet jag inte hur jag gör.

Om en timme ungefär skall jag moppa iväg till Valhalla och simma lite. Denna veckan är jag nöjd med motionen; morronsimning i tisdags, gymmet i onsdags, morronsimning i fredags, simning idag och så (troligtvis) promenad till och från Ung Cancer i morgon (sammanlagt 2 h). Helt OK.

Idag hurrar jag för min mamma som fyller år! Hurra hurra hurra! Jag har redan kraxat fram ett hurra i telefonen, vågade mig inte på att sjunga med denna rösten.

Ha en bra lördag!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat med motionen! Och vad härligt med morgonsim! Det har vi också på vårt badhus..men jag har svårt att motivera mig själv att komma upp så tidigt! Har du några knep?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en morgonperson, så det är inte så svårt att gå upp. Jag går upp klockan 5 varje dag, oavsett om jag skall simma eller ej. Det jobbiga, de dagar jag skall simma, är att jag har över en timmes mindre slötid på morgonen...

      Radera