måndag 24 juni 2013

Hemma igen

Gomorron. Trött som få... Gjorde ett experiment inatt som inte funkade så bra, d.v.s. att köra utan min sömntablett. Jag var vaken mellan 2 och 4.30. Inte kul alls. Men nu vet jag... Nu är jag i alla fall hemma igen. Egentligen skulle vi åkt direkt till jobbet i morse, men så bestämde vi oss för att köra igår kväll istället. Vi lyckades även denna gången missa alla köer :)

I lördags så var vi alla i Flatöns kyrka och lyssnade på "mosters" kör som sjöng Taube och på en Taube-trubadur som kallar sig Gåke.


Kören sjunger. Det var en musikgudstjänst med både körsång, sång av Gåke och allsång.


Gåke. En mycket bra trubadur.

Sen åkte vi tillbaka hem igen och avslutade kvällen "hos oss" med en GinTonic.


Skål!

Igår ägnade vi 3,5 h åt att leta efter adresser till de ca 140 tackkort som skall skickas ut till de som kom på pappas begravning. Tur att man har hitta.se och birthday.se som hjälpmedel...

Lördag och söndag ösregnade det mestadels, jag hade gärna velat ha lite gott väder. Jag kunde inte sitta ute och lösa korsord någonting denna midsommarhelg :( Nästa helg, då jag skall dit igen, verkar det bli riktigt ruskväder med massa regn och tyvärr en väldans massa blåst. Det är då meningen att vi skall "sjösätta" pappa, d.v.s. strö ut hans aska, och det går ju inte om det blåser så mycket. Vi får se. Marita fyller år på lördagen så vi skall dit ändå för att fira henne.

Under veckan som kommer, eller rättare sagt under de 2 veckorna som kommer (fram till min födelsedag nästa fredag) har jag gett mig själv 2 stora uppgifter: att klippa häcken på framsidan, den ser för jäklig ut, och att köpa och plantera massa blommor på baksidan. Jag kan väl inte säga att jag ser fram emot någon av uppgifterna. Häckklippningen kommer att bli jobbig då jag bara har en gammal hederlig häcksax och jag VET att min högra axel/vänstra armbåge kommer att protestera å det vildaste. Bara att räkna med ett par veckors smärta och knapra piller efter det... När det gäller blommorna så förstår jag inte varför jag tycker det är så förbaskat tråkigt när jag njuter så när det är klart. Marita hade massa fina blommor på sina altaner och jag tyckte det var så fint, men det lockar mig inte att pilla med det själv... Knepigt. En uppgift till är att köpa och skriva adresser på 140 kuvert... Frågan är om jag inte måste göra det innan axeln slutar funka...?

Jag skall också försöka morronsimma denna veckan. Jag har verkligen saknat det. Men så kass som min höft är nu vet jag inte om den varit någon gång... Jo, det måste den ha varit, innan jag behandlades förra gången. Det är 800 m hemifrån till affären i Ellös, och inte ens det kan jag gå utan att få skitont. Vet inte hur det funkar att simma, men jag skall testa. Å vad jag saknar mina promenader. Jag är TRÖTT på detta nu! Kan jag inte få bli bättre? Jag skall på behandling på onsdag igen, går en gång i veckan nu ungefär. Men tydligen var det så att jag var riktigt kass under behandlingen förra året med, det är bara mitt minne som sviker mig...

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar