onsdag 12 juni 2013

Ikapp!

Go kväll. Äntligen är jag ikapp när det gäller alla blogginlägg jag missat nu under våren. Jag har liksom inte orkat läsa vad ni skriver... Men nu kom jag till denna bilden :)

Förut använde jag GoogleReader, men för ett par månader sedan annonserade de att de skulle lägga ner tjänsten den 1 juli. Jag började genast kolla efter ett alternativ, för med 93 bloggar som jag följer så känns det inte särskilt intressant att behöva klicka på varenda en för att se om något nytt skrivits.

Först tyckte jag inte alls om Feedly, som jag gick över till, men nu är jag riktigt förtjust i den. Det krävdes lite inställningar innan jag fick det som jag ville. Nu kommer alla inlägg efter varandra, i den ordning de skrevs (oavsett vilken kategori jag lagt dem i) med det äldsta inlägget först. Det är alltså bara att bläddra neråt. Perfekt. Vissa bloggar går att läsa direkt i Feedly, andra måste jag klicka på när det kommer en inlägg, för att de bara visar de första raderna.

Annars händer inte mycket. Jag är så förbenat trött på kvällarna eftersom jag inte sover tillräckligt på nätterna. Fattar inte varför jag plötsligt, för första gången i mitt liv, inte kan somna. Sömnmedicinen jag tar kan man ta 1-2 tabletter av. På fredag kväll skall jag ta 1,5 tablett och se hur det funkar. Vågar inte testa med en arbetsdag efter ifall jag blir så där bakis som jag blir på vissa tabletter. Orkar inte ha det så här...

Igår planterade jag lite blommor på framsidan.


Alla andra i kvarteret har ju planterat sina blommor för evigheter sen, men jag har helt enkelt inte orkat med det denna våren. Egentligen skulle jag åkt och köpt blommor i måndags, men när jag ledde ut moppen ur förrådet så lät den så konstigt. Såg direkt att kedjan var slack IGEN. Den var så slack att den slog emot stödet. Den vågade jag inte köra så det blev till att ta in den i förrådet igen. Plantagen ligger inte så långt bort, men min höft är verkligen skit nu så jag vågar inte gå ens den korta biten. Igår tog jag med mig moppen till jobbet och mina snälla kollegor A och D fixade det hela. Det visade sig att bakhjulet satt LÖST och därför hade kedjan slackat till sig. Dåligt av verkstan! Nu funkar den bra igen och blommor till framsidan inköptes alltså.

Baksidan (min stora altan) behöver också blommor, men det får bli till helgen. Idag hade jag tänkt mig ett besök på gymmet, det var ju liksom inte igår... Men efter jobbet gick jag till Maxi och på vägen hem hade jag så förbannat ont i höften/ryggen att jag fick stanna och vila lite. Det är 1,1 km hem från Maxi... Ny smärta, som börjar i mitten av ryggen och skjuter strålar via höften ner till strax ovanför knät. Vill inte. Hatar att vara så här immobil. Saknar mina underbara promenader i Änggårdsbergen och Botaniska. Fan också.

Med vikten går det inte heller så bra. Står still, det är ju alltid något, men jag har liksom inte ORK att ta itu med något alls. Det är som om jag är i ett vaccuum. 5 veckor och 2 arbetsdagar kvar till semestern, så det är ju bara att härda ut. Fast jag gillar ju att jobba, jag skall inte klaga. Men jag skulle vilja ha lite ork/lust/inspiration till att gå ner minst 5 kg till Kreta, det är 11,5 veckor kvar dit. Men som det är nu så funkar det inte. Jag vet hur jag funkar, sätter jag press på mig när jag känner det så här så slår jag bara bakut och börjar äta precis tvärt emot det jag vill och borde. Bättre att bara låta det vara.

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får ordning på sömnen. Själv tar jag en sobril eller 2 inför natten. Lindrar ångest en och gör att jag är piggare nästa dag.
    Testade Propavan förut men det gör att man är så trött hela dagen efter. Det tycker nästan alla har jag hört.

    Tack för att du erbjuder dig att handla åt mig. Blev jätteglad! :)

    Du kanske kan börja med att leta efter en gulashmix. Tror att det kan vara Knorr eller Santa Maria som har dem. Råkade kasta påsen.
    Hittar du den så kommer jag med en beställning.

    Kram och ha en så mysig kväll du kan!

    SvaraRadera
  2. Jag har googlat och inte hittat något på varken Santa maria eller Knorr... Du får nog försöka googla fram vilket märke det är...

    Ang. Propavan. Jag är trött de första 30 minuterna, sen är jag helt klar i huvudet. Annan sömnmedicin och jag är som i dvala i flera dagar... Alla är vi olika :)

    Kram

    SvaraRadera