lördag 8 juni 2013

Tar det lugnt

Gomorron. Vaknar upp efter min andra natt på soffan här i Maritas lägenhet på Ellös. Ensam denna gången, då hon åkte till stan igår och kommer inte tillbaka förrän jag har åkt. 8 h sömn blev det också. Men det beror nog på att jag sover i pappas lakan....


Och det var han som sov i dem senast :)

Resan upp i torsdags gick bra, det tog exakt 3 h. Marita hämtade mig i Henån och när vi kom hem till Inga så fikade vi. Jag kan inte se mig mätt på utsikten från hennes altan.


Vi gjorde inte så mycket vettigt under resten av dagen. Jag stekte upp 2 satser av mina pannkakor, löste lite korsord, fixade med lite av pappas papper och tog det lugnt. Sen åt vi middag tillsammans med Inga och Maritas bror. Vi tog en liten kort promenad till hamnen och kollade in "lilla-båten" Evira. Pappa och Marita köpte henne när de var ute och seglade, så att de skulle ha en båt när de var hemma på somrarna. Nu är ju "stora-båten" såld och Evira hyrs ut under sommaren. Någon som är intresserad? Annonsen ligger på Blocket.


Igår blev det ännu färre knop gjorda. När Marita åkte till Göteborg skjutsade hon mig till Hemköp uppe vid korset. Jag handlade det jag behövde och gick tillbaka. Tror det är ungefär 800 m. Inte ens det klarade min höft... jäkla skithöft.

Jag försökte sitta ute men usch vad kallt det var. Fleecetröja och fleecefilt runt benen till trots så kunde jag bara sitta där 20 minuter. Men utsikten var det inget fel på:


Jag gick in istället och kollade på Grisen i säcken på DVD.

Internet har jag väldigt sporadiskt via Maritas andra brors trådlösa bredband. De bor 3 hus härifrån så har jag något internet alls så är det en plupp starkt... just nu har jag, men vi får se om det finns kvar när jag skall klicka på Publicera...

Efter middagen ringde Marita och sa att goda vänner till dem låg nere i hamnen, så jag tog mig en promenad och bjöd in mig själv på fika. Solnedgången var det inget fel på...


Sen gick jag hem via "Downtown Ellös" och där var det inte mycket liv...


Idag händer inte mycket mer... Vi snackar om att äta thaimat ikväll, man måste beställa flera timmar innan och så lagas det hemma i någons kök, men det skall tydligen vara jättegott. Vi får se hur många vi blir. I alla fall Inga, Maritas bror och jag, och så Maritas syster med man. Eventuellt kommer Maritas andra bror med fru och son med flickvän också  med. Hela släkten bor inom en radie av 200 m :)

Cornelia smyger omkring och spökar här också, hon var här några gånger och är saknad här med. Och pappa finns ju verkligen här, han älskade Ellös och deras lilla lägenhet. Men det är ändå skönt att vara här, man tvingas att göra ingenting. Det enda jag saknar, verkligen saknar, är möjligheten att ta en lång promenad. Hoppas verkligen att höften blir bättre snart.

Ha en bra lördag!

5 kommentarer:

  1. Ta tillfället i akt och ladda dina batterier, gör inget eller bara det du gillar.
    Tänker på dig
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag laddar till max. Troligen åker jag tillbaka hit och firar Midsommar... Älskar stället och lugnet. Kram

      Radera
  2. Vila och njut av den underbara utsikten och omgivningarna. Hela samhället verkar vara helt underbart. Ha en fin helg. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter, men skulle så gärna vilja sitta ute. Kanske senare idag... fast då skall Inga och jag kolla på Prinsessbröllopet :) Vi får se. Kram

      Radera
  3. Förstår att du njuter av omgivningen. Bodde för 30 år sedan och c:a 10 år på Stocken så jag åker dit och runt i orten varje sommar. Alla kuststäder har sin tjusning på sommaren.Tråkigt
    med Cornelia men hon lider ju inte nu och du får lite ordning på din sömn och blir lite fri
    så länge du vill. Har själv haft katt så jag vet.
    I kvälll får vi kolla in när prinsessbröllopet en stund.
    Sköt om dig.
    Nug

    SvaraRadera