fredag 5 juli 2013

Ja må jag leva...

Gomorron. Det var ingen vacker skönsång som mötte mig när jag vaknade i morse. Definitivt inte. Eftersom jag bor själv så fick jag sjunga för mig själv och det var INTE vackert... Om några timmar fyller jag alltså ett år äldre. 48. Det är inte klokt. Har lite ångest för den där födelsedagen som kommer om 2 år...

Första födelsedagen i hela mitt liv utan pappa... Usch vad sorgligt. Här är 4 av mina favoritbilder på mig och pappa från när jag var liten.





Du är saknad pappa!!

Här händer annars inget speciellt idag. Folket kommer på kalas på söndag, så ikväll är jag ensam. Jag får väl fira mig själv med en GinTonic. Jag fick med mig lite gin hem från Ellös, måste bara köpa lite tonic. Kanske räkpriset är OK så det blir lite räkor, men jag får se.

Nu kan nedräkningen börja på allvar. 4 arbetsdagar kvar till semestern. 3 mornar med väckarklockan. På måndag byter jag till snart-semester-bakgrunden på datorn på jobbet:


Det är tradition!!

Igår bokade jag förresten en bussresa till Ullared. Tisdagen den 16 juli åker jag. Bussen går från Mölndals bro 7.40 och är framme 9.00 och sen tillbaka 15.00-16.20. Undrar om jag kommer att bli tokig av att gå där 6 h? Det är i alla fall väldigt mycket mindre stressande att åka buss, och ha en fast tid att förhålla sig till, än att åka med någon och vara beroende av hur länge den personen vill vara där.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. ÅH, vilken gullig bild på katten i hängmattan!

    Gulliga är de andra bilderna också! Roligt att se gamla foton på dig. Den understa ser du inte alltför glad ut på dock. ;)

    Och stort GRATTIS på din födelsedag från en annan "tant". Fast ett år yngre. ;)

    Ha det så bra idag och Gin och tonic låter jättegott. Inte druckit det på kanske 2o år...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! :-) kram Carin

    SvaraRadera