torsdag 18 juli 2013

Jag blir tokig!

Bara en kort fråga: Finns det någon datorkunnig därute i cyberspace? Jag behöver hjälp innan jag blir tokig!

I morse var min bror här och lämnade sin lilla externa hårddisk med USB 3-anslutning (kompatibel med USB 2, som min dator är). VI hade lite problem med att få min dator att känna igen hans hårddisk, så vi provade de olika portarna. Till slut funkade det.

Men nu kan jag inte ansluta min telefon till datorn, som jag annars gör minst en gång i veckan. Inte en endaste av de 4 portarna funkar. "Enheten känns inte igen". Min mp3-spelare funkar däremot. Men inte telefonen alltså. Vad katten är det som händer och hur fixar jag detta? Jag har inaktiverat/aktiverat portarna en efter en, men det funkar inte.

HJÄLP.

PS. Ännu mer mysko är det att jag kan ladda telefonen via datorn, det går alltså ström igenom, men jag kan alltså inte komma åt innehållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar