onsdag 7 augusti 2013

500 dagar... och provsvar

Gokväll. Borde egentligen ligga i sängen nu. Klockan ringer ju snart (5.30..). Men bara ett kort inlägg först. Inser att jag varit urkass på att blogga på sistone.

Idag är det exakt 500 dagar sedan jag började med Dukan. Jag kör ju, tyvärr, inte 100 % än, fattar inte varför det skall vara så förbannat svårt. Egentligen borde jag väl ta bort räknaren, men samtidigt är det en påminnelse om att jag måste skärpa mig. Så den får vara kvar ett tag till. Även om jag fuskar ibland, så kör jag oftast ren Dukan. Jag har tänket. Jag mår absolut bäst när jag kör 100 %, så det är för mig en gåta varför jag inte gör det...

Provsvar ja. I förra veckan var jag på vårdcentralen för mina årliga prover efter min GBP. Jag undrade ju väldigt hur mina kalkvärden skulle vara, eftersom jag efter läkarens ordination ätit FEM dagsdoser kalk sedan februari. Man mäter 2 kalkvärden, och nu hade det ena blivit bättre medans det andra blivit sämre. Jag fick ta ett nytt prov, ett hormonvärde på bisköldkörteln som inte tagits sen 2011, så får vi se vad det säger. Jag skall i alla fall fortsätta med mina fem kalktabletter...

Med Maggie går det bra. Hon närmar sig mig mer och mer. Vi får se när hon vågar komma nära, där är vi inte än. Om lite drygt 3 veckor åker jag till Kreta och då skall hon hem till husse och matte igen. Vi får se hur det går, och om hon har gått ner nått.

Avslutar med några bilder från vår vecka.


Korsordshjälp


Chillar på altanen


Gympapass


Favvoplatsen, bakom min datorskärm

Ha en bra kväll! Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar