torsdag 1 augusti 2013

Det var den semestern det...

Gokväll. Första arbetsdagen avklarad. Tur att jag hade att göra hela dagen, annars hade det blivit lite tråkigt då jag var helt ensam på min våning. I vanliga fall är vi 11 personer på min våning... Men som sagt, det råder ingen brist på arbetsuppgifter.

Innan jag åkte till Ellös, en hel vecka innan för att vara exakt, beställde jag lite saker från ett företag som jag inte har lust att ge gratisreklam till. Detta för att jag, när jag gjorde beställningen, klart och tydligt sa att jag åtminstone ville ha hjärtat före den 18/7. Fick svar den 17/7 att det inte gick (gjorde beställningen 13/7). Allt kom alltså när jag var på Ellös fast jag ville haft hjärtat med mig...


Å vad jag saknar dig min älskade pappa. Stenen blir fin med en av bilderna (jag har flera) på dig.


Hjärat som min bästaste mormor Inga skall få. Hon är den bästa mormor som finns. Hon blev min mormor när jag var 10 år, min egen dog när jag var 12. Bäst, bäst, bäst. Love 'ya!


Välkommen hem till mig! Men ring först så jag hinner städa :)

I måndags kollade jag runt lite på nätet efter ny dator. Mamma köpte en med matt skärm och Windows 7 för 8.000 ganska nyligen. Insåg snabbt att det där med Windows 7 fick jag nog lägga ner. Hittade en Samsung med matt skärm på Inet för 5.000. Bokade en för avhämtning i butik kl 11 i måndags (fanns ej på lager). Kl 13 fick jag meddelande om att den fanns att hämta. Hämtade den.


Oj oj oj. Fattade nada. Gillade inte Windows 8. Mailade min "guru", d.v.s. vår IT-tekniker. Han gav mig länken till Classic Shell och jag kände mig genast som hemma (datorn ser ut som om den har Windows 7).

I tisdags fick jag finbesök. För 100 år sen, eller rättare sagt 46 år sen, passade Eva och hennes kompis Ingrid mig.


Jag har en utskriven bild av ett collage som gjordes till mitt 40-års kalas. Där hittade jag denna bilden. Det är jag i förgrunden och Eva till höger. Här är vi idag:


Det var så härligt att träffa dig Eva! Vi är ju jämngamla nu, men du passade mig när jag var 2 och du var 10. Helt otroligt att mina föräldrar vågade lämna oss ensamma... och brorsan som var nyfödd. Tack för att du kom! Och tack för ljuslyktan och vinflaskan :)

Sen på eftermiddagen var det dags för lånekatten Maggie att komma. Det var direkt under badkaret som gällde för henne. Efter flera timmar kom hon fram lite och sen var det in under soffan...


Under badkaret.


Sen kom hon fram lite.



Och så in under soffan...

I onsdags var städerskan här, då låg hon under soffan hela förmiddagen. Sen när städerskan började dammsuga så la jag mig på golvet med ögonkontakt med Maggie under soffan. När dammsugaren började närma sig så försökte hon först gömma sig bakom ena soffbenet, men hon var för stor för det. Sen smet hon ut och la sig under ett litet "sideboard" som jag har under skrivbordet i arbetsrummet (att ha benen på). Där ligger hon just nu.

Igår när jag skulle lägga mig låg hon på "klösbrädan".


Där låg hon kvar när jag gick och la mig. Inbillar mig att det var under "protest"... Sen väckte hon mig flera ggr under natten, av någon anledning satt hon i fönstret och jamade fler ggr under natten...

I morse var det alltså dags att gå till jobbet igen. Vaknade 5.56. 26 minuter efter klockan SKULLE ha ringt (om jag hade ställt den). Missade liksom det. Himla tur att jag vaknade! Sen när jag kom till jobbet upptäckte jag direkt att mina terminalglasögon låg hemma. Bara att ta sig en promenad. Himla tur att det bara är 10 min mellan jobb och hemma. Men visst hade det varit smart att då ta med min lilla bordsfläkt? Den som jag tog hem under semestern för att ta med till Ellös? Men nej, det missade jag. Kom tillbaka till jobbet helt genomsvett... Fläkten, och tjocktröjan som jag hade tvättat, tog jag med mig tillbaka efter lunch. Blir lite trött på mitt sviktande minne...

Första arbetsdagen är slut. Trött. Har precis tagit emot min första leverans från mathem.se Fick presentkort på 100 kr där när jag fyllde år (Wrapp) och tänkte att jag skulle utnyttja det. Beställde igår 5 x 10 kg kattsand, 5 x 2 l mineralvatten å så en havrekli. Mineralvattnet fick jag, men bara 4 kattsand och ingen havrekli. Hur svårt kan det vara? Så nu har jag 150 kr tillgodo...

Här är en nytagen bild på mig och Maggie, som jag kallar Styrketräning:


Nu skall jag placera mig i soffan. Den absolut största frågan för dagen är denna: Skall jag fortsätta kolla på NCIS på DVD? Är på säsong 4 och har även säsong 5 hemma. Eller skall jag kolla på Tyst vittne på Netflix? Tror det finns 120 avsnitt och jag är på avsnitt 5...

Ha en bra kväll! 

4 kommentarer:

  1. Hej kul att du titta in hos mig igen :)

    Du skrev något om feedly hos mig har tittat på det men har en fråga om jag nu vill kommentera då måste jag gå in på den bloggen som vanligt eller? kan man läggga kommentar direkt från feedly ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, för att kommentera måste man gå in på bloggen. Likaså om bloggägaren har ställt in att bara första raden (eller 5 rader) skall synas i en feed, då måste du gå in på den bloggen för att läsa inlägget.

      Radera
  2. Här står fläkten på för jämnan just nu. Verkligen fuktigt i luften här.
    Tur att du har nära mellan jobb och hem. En promenad extra skadar ju inte heller ;)

    Känner igen det där med... "städa först"... Samma sak här.

    Ha det riktigt bra i värmen och med goa katten. Jättefin!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan mina takfläktar i sovrummet och arbetsrummet hade jag inte överlevt de senaste veckorna. Framförallt takfläkten i sovrummet. Att sova utan att svettas är underbart! Kram

      Radera