lördag 24 augusti 2013

Det börjar närma sig...

Gomorron. Maggie har börjat med något, som jag hoppas är tillfälligt... Igår väckte hon mig 4.22 och idag 4.18. Då skall hon kela! Hon buffar på min hand och lägger sig på den så att jag kan klia ordentligt på huvudet. Hon ligger inte still en sekund utan det buffas och flyttas och hela tiden ligger hon precis så långt bort så att jag når henne. Så där håller hon på en halvtimme. Idag lyckades jag somna om och sov till 7, men igår ringde ju klockan precis efter hon hade gett upp. Hoppas detta inte blir någon vana. Annars sover hon nere vid mina fötter, gärna knödd mot ett av mina ben. Helt OK :)

Om en vecka är jag på Kreta. Planet går klockan 8.20 nästa fredag. Alltså om 6 dagar ganska exakt på minuten. Fy sjutton vad jag börjar få ångest för flygningen. Fattar inte att det skall vara så förbaskat svårt att inse att flyg är säkert, men jag är helt skräckslagen för flygturen... Men jag får se fram emot att komma fram istället. Här är en av resebyråns bilder från hotellet:


Ser inte så pjåkigt ut tycker jag. Tittar jag i min SMHI-app på telefonen så ser de två första dagarna helt OK ut också:


Jag gillar att det inte är 40°C som det var när jag var på Kreta förra året. Det var ju därför jag valde att åka en hel månad senare än vad jag gjorde då.

Resväskan åker väl fram vilken dag som helst så att jag kan börja packa. Jag är så ovan vid att resa att jag behöver tänka ett par dagar så att jag inte missar något. Vissa saker lärde jag mig ju förra året: jag svettas en hel del, jag behöver många byten. Det går ju visserligen att skölja upp, men underkläder i alla fall vill jag ha dubbla byten av. Två badhanddukar är inte heller fel, då det är så fuktigt att de inte torkar fort. Saltvattnet gör att de torkar långsammare. Många linnen, jag får strunta i att jag får ångest av mina fladderarmar och min dumma mage. Tunna blusar/tunikor är skönt. Flera shorts och capribyxor. Datorn skall givetvis med och gärna någon bra serie på DVD eller nerladdad. Jag är snart klar med NCIS så jag måste hitta något nytt. Jag hade det mycket mysigt förra året när jag satt i mörkret på min altan med tända värmeljus och kollade på The Mentalist.

Oj, kom just på att jag måste ta mig till Forex i veckan och växla pengar! Moppen är på verkstaden fortfarande, så jag kanske skall ta mig en promenad idag? Får känna på hur höften mår, annars får det bli bussen. Undrar hur mycket jag skall växla... Tror jag växlade 2000 kr förra året, men då fick jag ta ut på en bankomat minst en gång. Jag vill helst betala kontant när jag är ute och äter och så, jag tycker inte om att lämna ifrån mig mitt kort.

Bortsett då från ett eventuellt besök på Frölunda Torg och Forex så har jag inga planer för helgen. Skönt! Ha en skön helg och kom gärna med lite solsemestertips om ni har några. Jag har ju ingen vana från detta, en gång är ingen gång säger de (jag har varit på solsemester 2 ggr tidigare; mamma, brorsan och jag var i Portugal när jag var 12 och sen 2001 var vi alla barn och barnbarn på Kanarieöarna och hälsade på pappa och Marita som seglat dit, men då bodde vi i lägenhet och levde våra egna liv även om vi var på charter).

2 kommentarer:

  1. O va härligt med semester nu vi ska åka till grekland nästa år men vet inte vart än

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skall bli skönt. Bara jag slapp flyga dit så...

      Radera