söndag 6 oktober 2013

Oj, en vecka har visst gått...

Go förmiddag. Insåg just att det var en hel vecka sedan jag skrev... Här kommer ett livstecken.

Veckorna går sin gilla gång. Jag är mycket irriterad och arg på mig själv för att jag fortfarande inte har kommit in i Dukan-tänket än. Jag lägger alldeles för mycket energi på att vara arg på mig själv, det är inte bra. Och så tänker jag på pappa. Han var så stolt över vad jag har åstadkommit, en känsla som jag längtat efter hela mitt liv. Jag kan ju inte sabba det. Vad skulle han då säga däruppe i himlen? ;) Men jag är envis som få och ger inte upp, men jag är så trött på att jag inte gör som jag vill. Låter konstigt, men vissa av er förstår säkert vad jag menar.

I onsdags efter jobbet var jag på SIBA och tecknade mig för ett TiVo-abonnemang via ComHem. Igår tog jag mig i kragen och packade upp lådan.


Jag älskar teknik, finesser och prylar, men jag hatar att installera dem. Så boxen och alla sladdar låg på bordet ett antal timmar innan jag gick vidare. Själva installationen var lätt, eller skulle varit det. Boxen skall anslutas med kabel eller via en brygga till internet, och jag satte i en kabel. Routern har jag i förrådet. Funkade inte. Om jag däremot flyttade routern till vardagsrummet, tog den långa sladden mellan modemet och routern och den korta mellan routern och boxen, då funkade det. Mysko.

Sen var det ändå något som gick galet för jag fick inte upp någon programguide på flera timmar. Trots omstart. Sånt blir jag så trött på. Snackade med supporten och det var tydligen flera som haft samma problem igår. Sen kom den i alla fall och jag kunde programmera lite. Finesserna med TiVo är många, bland annat kan man spela in på 3 kanaler samtidigt, programmera att en serie skall spelas in oavsett när den sänds (antingen bara nya avsnitt eller också alla avsnitt, inkl. repriser), starta ett program från början även om du inte har på TV:n när det startar, göra önskelistor med t.ex. skådisar eller regissörer och så spelas allt av dem in, TiVo-tips där boxen själv spelar in det den tror att du gillar osv. Jag blev dock inte riktigt kompis med den igår, så jag får fråga runt lite för att få svar på mina frågor.

Annars har det inte hänt mycket. Kören i torsdags, vi tränar för att sjunga på Kulturnatta nästa fredag. Om någon befinner sig i Göteborg så kan ni komma och lyssna på oss på Café Cava (f.d. Språkcaféet) vid Esperantoplatsen kl 19.30-20.30.

I torsdags var jag och kollegan I-M på XL-bygg i Västra Frölunda och köpte ROSA SILVERTEJP. Japp. 15 kr/rulle går till Rosa Bandet. Varför det heter silvertejp när den är rosa har jag ingen aning om...



Igår morse fick jag plötsligt lust att gå ut och promenera i regnet. Det var ett tag sedan sist, höften har inte varit snäll. Jag gick 8,2 km på 1,5 h. Allt gick jättebra till km 7 eller så då jag gick upp för en väldigt brant backe. Det gillade inte höften. Jag får försöka hålla mig till plan mark, då kan jag gå mycket längre.


Min "average pace" är mycket snabbare än den brukar vara (ca 13½ minut annars) men den hade varit ännu bättre om jag inte stannat och pratat med grannen 4-5 minuter på slutet (sista km hade en hastighet av 19½ min/km...). Idag är jag stel så det blir ingen promenad till Ung Cancer. Dags att bege sig dit och pärla snart, får se om jag vänder i dörren idag också. Förra gången hade det tydligen varit 250 personer där som pärlat 2.600 armband tillsammans... Jag lämnade mina 60 som jag gjort hemma och åkte hem och pärlade hemma istället. Idag skall jag lämna över 75 st.

Ha en skön söndag!

2 kommentarer: